Thomas Toget Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg har et lite problem. når jeg lukker programmet mitt er det ikke alltid at visual studio stopper å kjøre debugging. Dvs. at jeg må trykke på stop manuelt.. Hva gjør jeg feil her? App.xaml: <Application x:Class="Namespace.App" xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation" xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml" StartupUri="Window.xaml"> <Application.Resources> </Application.Resources> </Application> Window.xaml: private void knappAvbryt_Click(object sender, RoutedEventArgs e) { MessageBoxResult res = MessageBox.Show("Er du sikker på at du vil avslutte?", "Advarsel", MessageBoxButton.YesNo); if (res == MessageBoxResult.Yes) { this.close(); } } Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Lukker seg bare automatisk om man bruker IE... Er ikke sikker på om det er det du tenker på? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 @mx1000 Hvor kommer IE inn i bildet? @thotvedt Åpner du WPF-formen med kode eller åpnes den automatisk når du starter debuggingen? Prøv å hiv på this.dispose() etter close... -C- Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Eller muligens: Application.Exit(); Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 @mx1000Hvor kommer IE inn i bildet? Sikkert bare jeg som ikke skjønner spørsmålet. Men det jeg mener er at når f.eks jeg debugger i Visual Web Express og hvis jeg da trykker debug og siden åpner seg i f.eks firefox og så lukker firefox så stopper ikke debuginga. Hvis den åpner seg i IE derimot så stopper debuginga samtidig som jeg avslutter IE. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Men han har jo aldri sagt at han debugger en web-applikasjon... Det er XAML-kode han har postet... ikke ASP.NET -C- Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 @thotvedtÅpner du WPF-formen med kode eller åpnes den automatisk når du starter debuggingen? Prøv å hiv på this.dispose() etter close... -C- Den åpnes 'automatisk' ut fra hva som står i App.xaml. Jeg har også prøvd å åpne med kode: Window v = new Window(); v.show(); men var ingen forskjell.. this.dispose() finnes ikke i Vindu-klassen min som arver System.Windows.Window... Eller muligens: Application.Exit(); Dette fungerer i Windows Forms prosjekt, men ikke i WPF prosjekt Men han har jo aldri sagt at han debugger en web-applikasjon...Det er XAML-kode han har postet... ikke ASP.NET -C- Det er nok ikke ASP.NET nei =) Er et WPF (Windows Presentation Foundation) prosjekt Lenke til kommentar
explosif Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Høres rart ut, du har ingen threads som kjører som gjør at applikasjonen ikke blir stengt? Iallefall så burde environment exit avslutte applikasjonen din: Environment.Exit(0); Endret 9. april 2009 av explosif Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Høres rart ut, du har ingen threads som kjører som gjør at applikasjonen ikke blir stengt? Iallefall så burde environment exit avslutte applikasjonen din: Environment.Exit(0); Jeg har to BackgroundWorker klasser som kjører i egne tråder, men de blir avsluttet riktig mener jeg.. Men uansett: System.Environment.Exit(0) fungerte Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå