SiggyT Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Lurer på om noen av dere kan se om maskinen min er satt opp til å yte maksimalt i forhold til den hardware jeg har. (se signatur for hardware spec.) I BIOS står følgende; CPU speed: 1733 MHz CPU frequency multiple: 13,0 X CPU/PCI frequency: 133/33 CPU/Memory frequency ratio: Auto System performance: Optimal Er dette korrekt? Det som får meg til å lure er at multiplikatoren er satt til 13. Betyr ikke dette at FSB er 133 siden CPU er på 1733 MHZ? Når da hK'et mitt er oppgitt til FSB 266/200 skjønner jeg mindre :-? Regner med at alt er i orden og at jeg tenker feil, men hvor tenker jeg feil? :oops: Jeg har bygd maskinen selv av nye komponenter og da jeg startet opp var alt satt til default og maskinen virket med en gang. I etterkant har jeg begynt å studere litt på om det allikevel er noe som er satt opp feil. Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Konge Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Det ser da helt ok ut det der , du har en fsb på 133 som gir en buss på 266 Lenke til kommentar
SiggyT Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Det ser da helt ok ut det der , du har en fsb på 133 som gir en buss på 266 Flott! og takk for svar. Men... hvorfor gir en fsb på 133 en buss på 266? :oops: Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Det ser da helt ok ut det der , du har en fsb på 133 som gir en buss på 266 Flott! og takk for svar. Men... hvorfor gir en fsb på 133 en buss på 266? :oops: DDR = double data rate 2x133 = 266 Lenke til kommentar
SiggyT Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 ære være hardware.no / forum! :smile: Her får man svar på alt man lurer på, kjapt og greit og uten fare for å drite seg ut! (ref. siggen min) Veldig bra for oss som vet en del, men ikke så mye som dere andre eksperter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå