Gå til innhold

Radeon 9500 PRO Tøbbel!

kenzzo

Anbefalte innlegg

Installerte akkurat Radeon 9500 PRO med de nyeste catalyst driverne fra ATI. Kjører en skjermoppløsning på 1152x864 pixler og 100 Hertz oppdateringsfrekvens.

1: Det aller første jeg legger merke til er svake strømlinjer som beveger seg nedover skjermen som bølger. (irritabelt)

2: Det andre er at den etter alt fra 4 - 30 min plutselig fryser helt noen sekunder, skjermen blir sort og maskinen rebooter. (veldig irritabelt)

Feilmeldingen jeg da får når maskinen er restartet er: at den ikke klarte å utføre en enkelt tegneopperasjon. Og at det kan være noe driver feil.

For en stund tilbake hadde jeg et Orginalt ATI Radeon 9700PRO kort. Akkurat det samme skjedde da. Jeg har en mistanke om at det er hovedkortet som bøgger. (Abit SR7-8x) Har hatt endel ATI kort, og Et Geforce4 kort som fungerte feilfritt. Forskjellen fra Disse nye ATI kortene er at de trenger ekstra strøm. Mulig det kan være noe med det også??

Har et Chieftec Dragon kabinett med 340w strømforsyning. Så ser ikke helt at det skulle være for lite.

Setter stor pris på råd og tips!

:-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstra strøm, kanskje det var en ide? Vel, du har satt i kabelen bak på kortet? Hvis du ikke har det får du ganske fort beskjed om at du må det...

Et spørsmål til, du byttet et 9700 pro kort med et 9500 pro? er det tilfelle? I så fall, hvorfor?

Uansett, det er mange som har klaget på de nyeste catalyst driverne, så det kan ha noe med dem å gjøre. Eller kanskje, hvis du har oveklokket cpuen er det ikke på agp/pci lock?

Lenke til kommentar

Hvorfor jeg byttet, var fordi det bøgga det også.. Driverne var ikke gode nok, hjalp ikke å oppgradere biosen den gang heller. Dessuten var det mye penger for et kort som ikke innfridde mine forventninger. 2 laken for dette kortet er mer enn nok.. Har hatt et G4ti 4200 i mellomtiden.. Egentlig formøyd med det, bare at var så dum å bestie Otes kort.. Bråket noe j... Satte den i pc en til lillesoess jeg. :D

Nå er det vår og snartsommer og jeg kommer definitivt ikke til å sitte mye inne å spille..

Har ikke gamet på ca 2 mnd heller så..

Har satt i den eksterne str;mforsyningskabelen p[ skjermkortet ja :)

Er bare i xp den har troebbel, win2k gaar fint..

Har ikke overklokket cpu..

Er det flere som har hatt noe lignende problemer, eller misfornoeyd med de siste catalyst driverne?

Lenke til kommentar

jeg hadde et problem med catalyst 3.2 maskinen min ble ustabil da! klikka vis jeg skjørte spill og fryste og sånt! men så gikk jeg tilbake til 3.1 og da virker det helt fint! men nå kjører jeg med 3.2 omega! og den drivere er HELT SUPER! :D prøv omega 3.2 du og gå her: http://www.driverheaven.net/downloads/index4.htm og velg denne vis du har: XP/2000 *NEW* rad_w2kxp_omega_2407 (ATI) RevA eller denne vis du har ME/98: *NEW* rad_w9x_omega_2588 (ATI) RevA håper disse driveren kansje hjelper deg! :wink:

Lenke til kommentar

P4 2,4

ASUS P4G8X Deluxe

2x512 DDR

Radeon 9500 Pro

Win XP Pro

Har hatt tilsvarende problem. Tror det har med stroemforsyningen aa gjoere, har i alle fall lest at skifte til 400+ W stroemforsyning i mange tilfeller loeser problemet. Selv har jeg en paa 350W. Hadde problemer med at maskinen restarted ved importering av video fra dv camera. Tok ut en minnemodul og alt funket mye bedre, men likevel ikke perfekt. Oeking av stoemtifoerselen til skjermkort i bios kan vel evt ogsaa hjelpe. Er litt redd for aa svi av komponenter. Har noen erfaring her?

Sorry for bokstavbruk...bor i spania og bruker internett paa jobb...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...