Gå til innhold

Stasjonær PC til HDV video redigering, samt HD film avspilling. 10-15k i pris

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser det er et par andre poster her om samme emne, men ønsker en oppdatert anbefaling da jeg ikke har så altfor stor greie på hardware.

Prioriteringer:

1. HD-video redigering

2. Avspilling av musikk og film/hd film

3. Lettere dokument behandlig o.l

Spiller lite og da nesten utelukkende på konsoll så det blir nedprioritert.

-Musikk og film blir nok gjennom eksterne HDD og dvd/blueray leser.

-Ønsker gjerne 2 separate interne HDD, en egen til operativ systemet, men prøver å kjøre mest mulig av lagringen på eksterne HDD.

-Skjerm er ikke nødvendig da jeg kommer til å kjøre bildet gjennom lcd-tv.

Muligens Blackmagic Designs Intensity Pro er et bra valg? Noen alternativer? http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/

Vurderer å kjøpe gjennom Komplett.no og har sett litt på Komplett Workstation i10 med konfigurasjoner. http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=11138

Evt gjennom Netshop og deres Free Intel, og med konfigurasjoner.

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...ygger&a=vis

Noen så kan hjelpe med konfigurasjon og valg av hardware til dette formålet?

Ser helst en pris mellom 10-15 000, men det som er viktig er at den funker til formålet.

/Roy

Endret av royy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg svare utelukkende for videoredigering.

Jeg driver MYE med dette og har etterhvert fått litt peiling.

Hvis du skal gjøre noe som er mer seriøst enn en youtube-film, ville jeg ikke valgt å gjøre det på en tv.

Det er en del 24" der ute som ikke koster skjorta og de er meget behagelige å jobbe med. Jeg jobber med en Dell Ultrasharp og synes den er fantastisk i forhold til pris.

Hvis du bare skal redigere litt HD og ikke noe som er for fancy, trenger du ikke et beist av en masking.

Jeg sitter på en Quad-core Q6600 med 8GB RAM og et Quadro FX3500 256RAM skjermkort. Dette ruller og går som fy, selv om jeg gjør mye arbeid i After Effects og 3D Studio Max (1080 25-60P)

En rask CPU (quad core), så mye RAM som mulig (4gb er minimum) et anstendig skjermkort til ca 1000-1500 og store harddisker. Ta backup av alt! En rask systemdisk kan vel også være smart. Gå heller for stabile løsninger kontra det nyeste og det beste. Workstation's er å anbefale!

Sikkert noen andre som kan hjelpe deg å sette opp et spesifikt system, men komplett Workstation virker veldig fornuftig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Nå skal jeg svare utelukkende for videoredigering.

Jeg driver MYE med dette og har etterhvert fått litt peiling.

Hvis du skal gjøre noe som er mer seriøst enn en youtube-film, ville jeg ikke valgt å gjøre det på en tv.

Det er en del 24" .....

Takker for bra svar :thumbup:

Akkurat det med monitor/tv kan jeg komme tilbake til, det kommer jeg isåfall til å kjøpe utenom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...