Keiseren av Grønland Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg trenger litt ustyr til kaffemaskinen min. Blant annet ett sånn stempel, eller hva det nå heter, som flater ut espressoen i bajonetten. Jeg har en i plastikk men dette er ikke bra nok. Jeg trenger også noen små stålkanner til espressoene, så jeg slipper å bruke små kaffekopper hele tiden. Er det noe sted jeg kan få tak i dette i Oslo sentrum? Trenger svart fort! Altså, ikke noe sånn vanlig bestemorpiss som filtere til kaffetraktere eller flotte skjeer med pingviner på. Trenger storkjøkken utstyr her, som kaffebarer bruker! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) De selger det vel på nettopp kaffebarer? Ellers har de mer spesialisert utstyr på Cortado i Welhavens gate rett ved Holbergs plass og på Culina i Torggata. Forøvrig heter det en tamper.. Endret 1. april 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Tamper, flott da vet jeg det. Det er aldri lurt å kjøpe utstyr av kaffebarer, eller andre som driver utsalg av mat, da legger de gjerne på enda mer penger enn det det egentlig koster, og så får du ikke nye deler engang. EDIT: Dette fikk jeg nettopp bekreftet, da Culina kun tar 100 kroner tamperen sin støpt stål, mens kaffebaren jeg hørte med skulle ha 500 kroner for den, og sa de slo av 100 kroner på den for meg:P Culina tipset La Famiglia meg om også, skal bli spennende å se. Endret 1. april 2009 av Ramius Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Hmm vet du hva. Jeg så den tamperen nå, og det er ikke sånn jeg vil ha. Jeg vil ha sånn med rundt håndtak. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Alle Kaffebrenneriet-butikker kan skaffe/ har dette på lager. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Ja men det er FOR DYRT!!!!!!!!!!!!!!! Skal til London i april, kjøper heller alt jeg trenger der. Noen som vet gode butikker der som selger baristautstyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå