laptop Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Problem 1: Har en laptop med korrupte oppstartsfiler og prøver en recovery fra disk med dos-boot. Når disk er lastet skal det fylles i navn på "command interpreter" Jeg vet ikke hva den er og har ikke mulighet til å finne det uten tilgang på maskinen. Har prøvd cmd.exe etc. Noen som vet løsningen? Problem 2: Win2000 start disker fungerer, men da det er en laptop med bare en device slot, kan bare et ekstern medie brukes om gangen. floppy eller CD-rom. ved lasting av start disker blir ikke drivere for cd-rom aktivert, og derved får jeg heller ikke aktivert filer for gjenoppretting av win2000. er det noen som har forslag til hvordan man kan omgå problemet? Jeg kommer jo ikke engang inn i dos for i absolutte nødstilfelle å formatere HD... Ole' Laptop Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Command interpreter heter vel command.com, men siden den spør om navnet så høres det ut som den mangler. Prøv en annen bootdisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå