Spydleif Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg kjøpte Pc-en min for ca 2 og et halvt år siden. Når den var ny lå CPU temperaturen på ca 50 grader C. Nå ligger den på ca 70 grader C, og den jobber sent som f****. Er det slitasje på prosessoren, viften eller kjøleribbene som gjør dette? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Tørk støv av ribbene, og sjekk om viftene virker. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Tørk støv av ribbene, og sjekk om viftene virker. Som om jeg skulle ha sagt det selv :wink: Lenke til kommentar
salomo Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Blåste vekk støvet fra min cpu da sank tempen med 4 grader ( 52-48 ). 20 grader høres mye ut, må være helt tett. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Tørk støv av ribbene, og sjekk om viftene virker. Tørk støv av vifta og. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Hvis den "jobber sent som f", skyldes det nok fragmentert disk. (spesielt hvis du ikke har formatertdefragmentert disken siden den var ny). Kjør defragmentering du, du finner defragmenteringsverktøy i start>programmer>tilbehør>systemverktøy. Da skal du se PCen din blir raskere Når det er snakk om "slitasje" på CPU'en, så er ikke dette tilfelle. CPU'en går 100% helt til den dør ut. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Om det er P4 så klokker den seg jo ned når den når 70C. Derfor vil den nok naturligvis bli en del tregere, men det er nok mest pga. en fragmentert HDD ja. Prøv å formater. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Kjøp deg en boks med trykkluft, og rensk alt av vifter GRUNDIG! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Om det er P4 så klokker den seg jo ned når den når 70C. Derfor vil den nok naturligvis bli en del tregere, men det er nok mest pga. en fragmentert HDD ja. Prøv å formater. Les!! Står jo at han har AMD Athlon T-Bird 1,4 ghz!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå