digernes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Sitter nå på en selvbygd pc med ett asus p5ql - pro HK , intel pentium dual core e5200 2,5ghz@3Ghz CPU, 4Gb Kingston hyperx ddr2 8500 minne, XFX Geforce 8600gt grafikkort,1Tb hdd og 650W strømforsyning. Anbefalest på det sterkeste i budsjett klassen! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 .... Corsair Dominator minnet tror jeg jeg vil betale litt mere for den m/vifte siden jeg liker å overklokke en del så er greit å få kjølt det ned litt.. Nå trenger du vel ikke å klokke rammen for å klokke CPU-en. Med FSB:RAM på 1:1 så klokker du CPU til 5 Ghz med PC2-8500 Ram satt med anbefalt volt (2,1 om jeg ikke tar feil). Og så langt kommer du uansett ikke, også fordi 780i SLI hovedkort ikke er noe optimale klokkekort. Personlig har jeg ikke hørt så mye positivt om vifta på Dominator, bare at den er i veien når man skal bruke skikkelige CPU-kjølere. Og skal du kjøpe minne hos Netshop ville jeg personlig heller valgt et av Mushkin setta. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Og skal du kjøpe minne hos Netshop ville jeg personlig heller valgt et av Mushkin setta. tenker du på dette? hvorfor det? det er jo dyrere enn dominator uten vifte.. Sitter nå på en selvbygd pc med ett asus p5ql - pro HK , intel pentium dual core e5200 2,5ghz@3Ghz CPU, 4Gb Kingston hyperx ddr2 8500 minne, XFX Geforce 8600gt grafikkort,1Tb hdd og 650W strømforsyning.Anbefalest på det sterkeste i budsjett klassen! jeg kan ikke ha det hk'et du har pga det støtter ikke SLI.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Nå har vel ikke Netshop Dominator uten vifte etter det jeg kan se, så det var i den relasjonen jeg skrev det jeg skrev. Ellers så hører og leser jeg mye bra akkurat om de to typene Mushkin minne (red og black) som Netshop har. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Nå har vel ikke Netshop Dominator uten vifte etter det jeg kan se, så det var i den relasjonen jeg skrev det jeg skrev. Ellers så hører og leser jeg mye bra akkurat om de to typene Mushkin minne (red og black) som Netshop har. skjønner, tenkte mer på at mushkin brikkene var ganske dyre ca. samme som dominator. så du har hørt mye bra om mushkin brikkene. vel det er veldig mye bra skrevet om dominator også. du vet ikke noe mer spesifikt hvorfor jeg børr velge mushkin framfor dominator hva som gjør dem bedre? eller er det bare pga. pris om jeg først skal handle hos netshop..? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Nå har vel ikke Netshop Dominator uten vifte etter det jeg kan se, så det var i den relasjonen jeg skrev det jeg skrev. Ellers så hører og leser jeg mye bra akkurat om de to typene Mushkin minne (red og black) som Netshop har. skjønner, tenkte mer på at mushkin brikkene var ganske dyre ca. samme som dominator. så du har hørt mye bra om mushkin brikkene. vel det er veldig mye bra skrevet om dominator også. du vet ikke noe mer spesifikt hvorfor jeg børr velge mushkin framfor dominator hva som gjør dem bedre? eller er det bare pga. pris om jeg først skal handle hos netshop..? Du kan for eks sjekke følgende to reviews av Mushkin Redline XP2-8000. Det er disse til 550 kr for 4 GiB. Bjorn3d.com Tråd i Hardwarecanucks Og jeg har intet i mot Dominator, har vel en 16 GiB med Corsair TWIN2X i ulike PC-er, så Corsair er helt OK. Men ved følgende alternativ. 1. Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF (med vifte), kr 750,- 2. Mushkin Redline XP2-8000, kr 550,- Ville jeg valgt Mushkin brikkene. Ved alternativene. 1. Corsair Dominator TWIN2X8500C5D (uten vifte), kr 479,- (hos Komplett) 2. Mushkin Redline XP2-8000, kr 550,- Så hadde jeg i ditt tilfelle, dvs at du må kjøpe noe hos Komplett uansett tatt det billigste (det er nemlig en bra pris i forhold til normalpris). Om jeg ikke måtte kjøpe noe hos Komplett ville jeg valgt Mushkin. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 takk for engasjement, nå endte jeg opp med 780i fra komplett og e8500 + dominator m/vifte fra netshop.. håper jeg blir fornøyd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå