Gå til innhold

Nextgentel - linjetillegg - er det lovlig?


Anbefalte innlegg

For min del endte visen med at jeg ringte NGT og for å si opp abonnementet, da ble jeg satt over til en som skulle hjelpe meg med oppsigelse og DA kunne jeg likevel slippe unna med linjetillegget dersom forblir kunde hos dem.

 

Jeg takket pent nei og sa opp og går nå over til get.no.

 

Er vel helt vanlig forretningsteknikk?

Så du er klar over det så har GET en del sperret porter, i tillegg så er det avhengig av om det er mange som bruker nett i ditt område om du får det du skal ha, har selv hatt CD i mitt borretslag og fikk aldri i nærheten av det jeg skulle ha pga overbooking.

Men når det først fungerer regner jeg med at det er bra :)

 

Vet om andre som har get i nabolaget og dem er veldig fornøyd med hastigheten. hvorvidt det er samme tilfelle for mitt vedkommende gjenstår å se. Jeg ble igrunn litt skeptisk til de stengte portene, men det bør i utgangspunktet være mulig å få åpnet dersom man absolutt må ha de åpnet. Uansett krysser jeg fingrene å går over til get så får vi se om dem klarer å levere varene eller ikke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På jobben min er det to kollegaer som får innført linjetillegg og to som slipper. Vi har samme produkt og har vært vært kunde ca like lenge (2002/2003). Ingen av oss har fasttelefon.

 

Teksten de fikk i mail inneholder bl.a:

"Vi vil gjerne informere om at du fortsatt vil få fritak for linjetillegget, og du vil derfor ikke merke noen forskjell på din faktura."

 

Sendte en forespørsel til Nextgentel på hvorfor denne forskjellsbehandlingen av kunder, fikk bare et "svadasvar". Det er greit at de benynner seg av muligheten til å fakturere for dette, men gjør nå det i allfall for alle og ikke bare for et lite segment!

Svarer meg selv her...

Ringte Nextgentel og årsaken er at noen av oss har hoppet på "Jubileumskampanje" hos Nextgentel til 270 i mnd (mot binding i ett år), Nextgentel fant ut at dette var rett og slett et for godt tilbud i disse finanskrisetider. Så de måtte innføre linjetillegg for de som har sluppet til nå.

Jeg går ut fra at trådstarter har takket ja til denne "Jubileumskampanje".

 

Det er ikke tilfellet at jeg har benyttet meg av denne jubileums kampanjen. Jeg har vært kunde med Classic abonnent til 399,- pr mnd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...