Gå til innhold

[Løst]2 skjermer på 1 PC....?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå 2 skjermer klare til bruk, og 2 utganger på skjermkortet som støtter begge skjermene. Hvordan setter jeg opp deling på disse? Kan jeg for eksempel spille spill på den ene mens jeg browser nettet på den andre? Og hvordan funker musen på de begge?

EDIT: På Windows Desktop, høyreklikk og velge Egenskaper, så instillinger ; Her er det valg om å bruke 2 skjermer, er det her man stiller inn på å bruke 2 på likt?

Fortsatt; Hvordan bruke forskjellige bilder på de 2 skjermene?

Endret av Xandathrii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Ja det er der du gjør det. Høgre klikk og velg "aktiver" eller tilsvarende. så sørger du for at "utvid skrivebordet mitt til denne skjermen"(eller så) er huket av.

Du vil kunne surfe på ene mens du spiller på den andre ja. (spill vil generellt sett starte på den som er satt som primærskjermen).

Men med mindre du spiller i såkalt window mode, så vil du måtte minimere spillet for å bruke musa på den andre skjermen, ellers er musa "låst" til skjermen med spillet. F.eks. WoW fungerer ypperlig til å spille i window mode (men da maksimert i instillingene i WoW), for så å bare dra pekeren rett over på skjerm nr 2

for å søke på diverse fora eller databaser dedikert til WoW (eller andre ting :p)

Om spillene fungerer godt i window mode har som regel med utvikleren av spillet å gjøre og mange gjør ikke det da. Men du får iallefall se om det er aktivitet på den andre skjermen. :)

Lenke til kommentar

Er det forresten none måte å lage disse instillingene på?

Når jeg starter opp pcen med begge skjermene på, får jeg ikke noe bilde i det heletatt, å må derfor koble av den ene, for så å restarte maskinen. Jeg bruker da 1 skjerm, for så å koble inn den nye og utvider da skrivebordet etc.

Kan jeg starte pcen med 2 skjermer?

Lenke til kommentar
Det skal ikke være ett problem nei.. Forresten. er det laptoppend du spiller på? Kan bli problematisk om du bruker den med 1 skjerm i mellomtiden, men om du ikke gjør det så burde det fungere.

Nei kjører på den stasjonære pcen ;)

Har prøvd å bytte over på utgangene bak, men da vil ikke den ene skjermen etter ca.30 sekunder.. merkelige greier...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...