Gå til innhold

Truckførerbevis/vekterkurs dekket av NAV?

Anbefalte innlegg

Mulig denne er blitt feilposta da jeg ikke visste helt hvor den skulle ligge..

Er arbeidsledig, skal nå flytte til trondheim der jeg kan få meg jobb som terminalarbeider, kreves da truckførerbevis..

Kan også få meg jobb som vekter dersom jeg får tatt vekterkurset..

Er dette noe jeg kan få dekket av NAV, siden jeg er arbeidsledig og ikke er rik for tia..

Har hørt om folk som har fått dekket taxikurs, lastebillappen osv fordi det kvalifiserer en til og komme seg i arbeid.

Noen som vet?

Thaks..

Endret av x-team
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har en arbeisdkontrakt hvor du har og er sikret en jobb men kunn mangler truckførerbeviset så skal det ikke være store problemet. Men vær smart og stå på ditt!

Kjenner flere som har gjort akkurat det!

Holder på selv å får støtte av de til bartenderskole.

Så lenge man har papirer og vilje så går det bra:)

-lykke til

Lenke til kommentar

Jeg har jo ingen konkret arbeidskontrakt da jeg ikke vil komme til og få meg noen jobb før jeg har truckførerbeviset i hånda..

Men er snakk om at sansynligheten er 90% større og få seg jobb med et truckførerbevis enn ingen bevis..

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke søkt noen jobb, men jeg ser at det er flere utlyste stillinger i trondheim, samt har en kamerat som kan ordne meg noe.

Så det er jo derimot ikke alle som betaler T1 for en potensiell ansatt, når det kansje finnes søkere som har T1..

Lenke til kommentar

Det er ikke slik at de betaler for 1. De har gjerne kurs. Jeg jobbet på et lager, for Asko Vest, uten truckførerbeviset i mange måneder, så hadde de kurs og jeg bestod med glans (du består uansett). :) Spør de før du søker, om de har slike tilbud.

Lenke til kommentar
De jobbene jeg skal søke på, så krever de at man er innhaver av truckførerbevis.

Er de så nøye på det da?

Regner egentlig med at det er et must og ha det..

Hei.

Var i samme situasjon som deg tidligere, manglet truckførerbevis hvis jeg skulle søke som sjåfør. På NAV har de truckførerkurs som går 2-3 ganger i året, eller du kan få støtte til å ta det privat men da trenger du som oftest å ha papir på at du er garantert jobb etter dette.

Det jeg kan anbefalle er å ringe til arbeidsgiver (evt vikarbyrå) og høre. For noen kan dette virke slitsomt, særlig hvis man ikke har gjort det før, men samtidig viser det også arbeidsgiver at man er interisert. I tillegg går det mot sommer, sjangsene er enda større siden det trengs folk til vikar/sommerjobb.

Lenke til kommentar

Jeg fikk vekterkurs dekket av NAV uten a ha vert i kontakt med vaktselskapet. Dette gikk veldig greit. Men kontakt selskapet og de ansetter deg og gir deg nok kurset. Dette er vedlig normalt, etter loven skal du ha trinn 1 nar du begynner a jobbe, men siden det ofte er manko pa folk kan det ta noen uker for de far deg pa kurs. Bare a ringe dem a sporre.

Lenke til kommentar

Rart. De fleste jobber hvor det kreves truckførerbevis bruker faktisk å tilby kurs på deres bekostning. Det burde alikavel ikke være vanskelig å få dette dekket. De fleste firmaer strekker seg langt for å få folk med truckførerbevis.Dette koster vel rundt 2-3 Tusen kroner om jeg ikke tar feil ?

Lenke til kommentar
Mulig denne er blitt feilposta da jeg ikke visste helt hvor den skulle ligge..

Er arbeidsledig, skal nå flytte til trondheim der jeg kan få meg jobb som terminalarbeider, kreves da truckførerbevis..

Kan også få meg jobb som vekter dersom jeg får tatt vekterkurset..

Er dette noe jeg kan få dekket av NAV, siden jeg er arbeidsledig og ikke er rik for tia..

Har hørt om folk som har fått dekket taxikurs, lastebillappen osv fordi det kvalifiserer en til og komme seg i arbeid.

Noen som vet?

Thaks..

Det dær med NAV er alltid vanskelig, for det kommer ann på saksbehandleren. Men hvis du har ingen utdannelse, og du ønsker en jobb, så hvis du kan komme med alt klart og en god begrunnelse for hvorfor du bør få dette, er NAV ofte bejelpelige, spesielt med vekterkurset, det er et godt alternativ til skole hvis du ikke gidder en "offisiell" utdannelse.

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...