Daily-Drifter Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) jeg får helt syke frysninger av å høre på sandpapir, tørr svamp mot tavle osv, noen som vet hvorfor? hvis jeg skal pusse noe begynner jeg å rise og må ha på headphones på full musikk for å i det hele tatt klare det, men selv synet av det og at jeg vet lyden er der gjør at jeg fryser. Noen som vet hvorfor dette skjer? Endret 1. april 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Dette gjelder jo ikke bare deg. Og grunnen tror jeg er at lydene likner på farlige (dyre)lyder fra steinalderen ellerno. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Nei det vet jeg jo (jeg har det bare ekstremt), det er faktisk nok at jeg tenker på det nå så får jeg frysninger. Hva slags lyder skulle det være? slanger da? Lenke til kommentar
Erixxn Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Haha, vet ikke om det hjelper, men har det helt likt. får også frysninger bare av å tenke på det. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg takler f.eks. ikke lyden av isoporen når folk pakker ut redskaper som er beskyttet med isopor rundt. Jeg friker helt ut og lyden henger igjen i hjerne en god stund. Men vanlig pussing funker greit. o.o Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Fikk frysninger bare jeg tenkte på hvordan det var å få frysninger her jeg nå. Forøvrig får jeg noe jævlig med frysninger bare jeg tar i bomull eller tenker på hvordan det føles. Sånn skikkelig knusktørr bomull. :S Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 ingen som har noe fakta her? hva heter fenomentet? noen som liker tanken på en knusktørr svamp som dras nedover en table? (klarte ikke å skrive det uten å fryse :!: ) Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Fikk frysninger bare jeg tenkte på hvordan det var å få frysninger her jeg nå. Forøvrig får jeg noe jævlig med frysninger bare jeg tar i bomull eller tenker på hvordan det føles. Sånn skikkelig knusktørr bomull. :S Haha akkurat med meg også Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg takler f.eks. ikke lyden av isoporen når folk pakker ut redskaper som er beskyttet med isopor rundt. Jeg friker helt ut og lyden henger igjen i hjerne en god stund. Men vanlig pussing funker greit. o.o Samme her, isoporlyden er den værste som finnes... Sitter her med frysninger nå siden jeg tenker på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Physiologically, that phenomenon goes back to when we were cavemen and before. It's a physical response to being frightened, confronted or excited. Our hair follicles are stimulated to make our hair stand upright (goosebumps), to make our appearance look larger and therefore more formidable as an opponent (i.e. a dog or cat that is frightened). We humans don't have nearly the hair we once did (most of us), so all we see are bumps on our skin. It sounds like the reaction you're talking about is a powerful emotion or feeling from listening to a great song. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg får frysninger av f.eks når noen koster med en kost xD Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 hahaha dette er så sykt så sykt, men jo jeg får neon ganger frysninger av musikk, og det er behagelig, men den pusselyden arrghhhhh er heeelt jævlig as Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Får frysninger av å lese den tråden her jeg. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 jeg vet, jeg får det av å lese mine EGNE innlegg det er helt sykt! Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg får det også. Bare tanken gir meg frysninger. Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Neopren eller kva det heter. Det stoffet som bl.a dykkerdrakter er laget av. Får frysninger bare ved og tenke på det. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 "Sliter" med frysninger jeg også, og tydligvis mange andre. Får ALLE frysninger? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 kanskje vi skulle laget en poll? "får du frysninger av pusselyder?" "ja" "nei" "kun ved ekstreme tilfeller (som negler på tavle)" Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Eller når jeg fikler med en rist eller hylle i fryseren, så blir det slike fine skrapelyder i isen der, da er det bare å snu å gå en tur. Har ingen problemer med isopor eller slike ting faktisk, men elsker å plage folk som ikke takler det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå