Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Juridisk (?) problem med Internettleverandør

РЦП-88

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i 10 mnd hatt internett i leiligheten min. Da jeg flyttet inn, kontaktet jeg en leverandør som leverte raskt nett til en grei pris. Leiligheten min hadde på det tidspunkt ikke internett-tilknytning annet enn til TV, noe som allerede fungerte før jeg ringte leverandøren. Jeg fikk en midlertidig løsning som ga meg nett, og etter et par uker skulle de komme og trekke kabler slik at jeg skulle få skikkelig nett-tilknytning. Jeg skrev under på et papir for denne midlertidige løsningen (en slags boks som ga meg nett fra naboen). Etter dette har jeg ikke hørt noe mer fra denne bedriften. Alt har fungert greit, bortsett fra at nå har hastigheten blitt såpass lav at jeg har lyst til å si fra om dette.

Faktum er at jeg ikke har fått en eneste regning fra de på 10 mnd. Men jeg har heller ikke mottatt den tjenesten jeg ba om (full hastighet, og fasttelefon). Altså, hvis jeg ber de om å komme å legge opp kabler slik de sa de skulle, kan de da sende meg regninger for 10 mnd med bruk av internett og tv? Jeg har aldri skrevet under på noen kontrakt for internett eller TV, kun lån av den midlertidige boksen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er jo selv ansvarlig å si ifra om du ikke mottar regninger.

Men siden du ikke betaler noe, kan man jo ikke akkurat si at du ikke får det du skal ha.

Men du burde jo ha reagert for lenge siden, da de ikke har kommet og gjort det de lovet.

Lenke til kommentar
Du er jo selv ansvarlig å si ifra om du ikke mottar regninger.

Men siden du ikke betaler noe, kan man jo ikke akkurat si at du ikke får det du skal ha.

Men du burde jo ha reagert for lenge siden, da de ikke har kommet og gjort det de lovet.

Hvis de da skulle finne på å fakturere meg for 10 mnd, hva slags sum skal det være?

Lenke til kommentar

Vel, du har jo hatt internett i 10 måneder. Om du tror at du får denne gratis uten å ha avtalt dette så er du rimelig naiv. Så noe har du jo mottatt. Og du trenger ikke skrive kontrakt for å kunne bli fakturert for en vare/tjeneste. Du har mottatt en tjeneste og så vidt eg forstår har denne også blitt brukt og du har ikke gitt beskjed til dem om at du ikke ønsket denne tjensten/varen. Mao er det en selvfølge at du skal betale for bruken av denne.

Men så lenge du mottar en tjeneste og skal betale for denne så har du også rettigheter. Leverandøren må naturligvis levere en brukendes tjeneste og ikke minst oppfylle sin del av avtalen(levere en fast løsning i stede for en midlertidig).

Men hva skrev du under på? Du sier at det kun var for den midlertidige boksen, men eg tipper det står noe mer?

Lenke til kommentar
Vel, du har jo hatt internett i 10 måneder. Om du tror at du får denne gratis uten å ha avtalt dette så er du rimelig naiv.

Er derfor jeg skriver her..

Så noe har du jo mottatt. Og du trenger ikke skrive kontrakt for å kunne bli fakturert for en vare/tjeneste. Du har mottatt en tjeneste og så vidt eg forstår har denne også blitt brukt og du har ikke gitt beskjed til dem om at du ikke ønsket denne tjensten/varen. Mao er det en selvfølge at du skal betale for bruken av denne.

Jeg har mottatt en annen tjeneste enn jeg har bedt om... Har ikke sagt fra om dette innen rimelig tid, men kan da ikke faktureres for feil tjeneste for det?

Men så lenge du mottar en tjeneste og skal betale for denne så har du også rettigheter. Leverandøren må naturligvis levere en brukendes tjeneste og ikke minst oppfylle sin del av avtalen(levere en fast løsning i stede for en midlertidig).

Ja, ble jo enig med leverandøren at avtale skulle inngås etter at kablingen var i orden...

Men hva skrev du under på? Du sier at det kun var for den midlertidige boksen, men eg tipper det står noe mer?

Var kun for utlån av denne...

Lenke til kommentar
Jeg har mottatt en annen tjeneste enn jeg har bedt om... Har ikke sagt fra om dette innen rimelig tid, men kan da ikke faktureres for feil tjeneste for det?

Er akkurat det de kan.

Du har bestillt en tjeneste, og mottatt en annen, så er du selv ansvarlig å kontakte de og informere om feilen.

Jeg kan ikke skjønne hva du klager på.

Ok, du har ikke mottatt tjenesten du skulle ha, men du har heller ikke purret på det eller latt de få vite om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...