Ilatad Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Har nå prøvd å ta bilde av dråper for første gang. Her er de tre beste (tok ca 250 bilder) Tror alle tre var tatt med F/9 1/320sek På disse er det brukt olje istede for vann Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Ikke veldig spennende. Dråpebilder er jo forhatt her på forumet, og skal man få spesielt god kritikk på slike bilder burde de være temmelig ekstraordinære. Dette var veldig dafft og lite gjennomtenkt. Mest spennende/minst dårlig var vel nummer to, pga sin rare form, men den lave gjennomtenktheten skinner gjennom, spesielt med fugestripa på flisveggen i bakgrunnen. Finn på noe skikkelig kreativt, og tenk mer på hele settingen (bakgrunn, lys, farger etc) edit: ser jo også at dråpene ikke engang er i fokus. Bruk manuell fokus, og slipp dråpene i fokuspunktet. Endret 1. april 2009 av jaadd Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Er litt enid med jaadd. Det er en del ting du er NØDT til å tenke på når du tar bilde som dette. Bakgrunn, fokus og farger. Det var jo slett ikke dumt å bruke olje istedenfor vann! Det har jeg ikke tenkt på o.0 Men prøv å gjøre noe spesiellt med det; få en litt mer sprudlende, men ikke for sprudlende! Da stjeler det oppmerksomheten fra motivet! Sett, som sagt, fokus på manuell fokus, og prøv deg fram. Det blir aldri bra om det ikke er i fokus. Prøv å sett liv på motivet med kanskje litt kondittor farge? Dette vil gjøre motivet litt mer interesant, for enkelte. jaadd sier drope bilder er slaktet her på forumet, vel, jeg liker det vertfall Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Syntes det var bra tekstur (for a si det sann) pa forste bildet spesielt.. Men desverre blir fargene litt for kjedelige og lyset det samme.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Bilde nr 3 lignet hvertfall på en penis. Lenke til kommentar
Ilatad Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Takk for tilbakemelding. Er fortsatt i prøvestadiget og har derfor ikke brydd meg om farger etc. jeg plages litt med å få riktig fokus så jeg blir vel nødt til å lage en "rigg" som leverer dråpene på samme sted hver gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå