B25S Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 Heisann! Jeg har et problem, det går forferdelig tregt å laste ned torrents. Torrentsene er godt seedet (er faktisk podcasts med debatter og diverse andre programmer). Jeg ser dette på bussen når jeg kjeder meg, og liker å holde meg oppdatert. Men problemet er at nå går dette forferdelig tregt, 2-10 kb/s, vanligvis før har det rast ifra med 100 kb/s til 300 kb/s. Jeg har ADSL Basis, et Speedtouch modem som fulgte med bredbåndet og D-Link DIR-655. Det jeg lurer på er om det er mulig å endre på noen innstillinger eller kanskje kjøpe nytt bredbånd og erstatte min nåværende lille Speedtouch? Jeg bruker uTorrent til å laste ned podcastene/torrentsene mine. Jeg har absolutt null peiling med dette, det eneste jeg har gjort av å endre innstillinger i uTorrent er å endre "Connections: Global Limit" fra 200 til 130. Fikk tips til dette, men når jeg er inne på internett er det fortsatt forferdelig tregt. Det har ikke vært slik før. Syns det er rart at 5 torrents på 2 GB hver skal gå på 2-3 kb/s. Noen som har noe løsning, bør jeg kjøpe nytt modem, eller nytt bredbånd? Eller fikser noen kjappe endringer i innstillinger problemet mitt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Du bør sette routermodemet i bridge og logge på med DIR-655. http://www2.online.no/kundeservice/veiledn...tml?wlnr=311021 Endret 1. april 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 er du connectable? dvs er det lille ikonet midt på statusbar i utorrent grønn, eller er den gul/rød. Hvis den er gul/rød er du mest sannsynlig ikke connectable og da får man elendige hastigheter. Kan enten være at utorrent er blokket i windows sin firewall, porten utorrent bruker strupet av isp (noen gjør dette med default portene) eller så kan det være at utorrent ikke er satt opp til å bruke upnp og routeren blokker porten utorrent vil bruke. hvis du dobbelkklikker på det ikonet åpnes et speedtest vindu hvor det er en link for å sjekke om du er connectable. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 1. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Den er grønn, og jeg bruker Mac. Men modemet og den trådløse routeren er tilkoblet stasjonær PC med Windows i stua. Jeg skal prøve meg fram når jeg kommer hjem fra skolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå