Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forferdelig tregt å laste ned torrents, gjør internett tregt. For dårlig router?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har et problem, det går forferdelig tregt å laste ned torrents. Torrentsene er godt seedet (er faktisk podcasts med debatter og diverse andre programmer). Jeg ser dette på bussen når jeg kjeder meg, og liker å holde meg oppdatert.

 

Men problemet er at nå går dette forferdelig tregt, 2-10 kb/s, vanligvis før har det rast ifra med 100 kb/s til 300 kb/s.

 

Jeg har ADSL Basis, et Speedtouch modem som fulgte med bredbåndet og D-Link DIR-655.

 

Det jeg lurer på er om det er mulig å endre på noen innstillinger eller kanskje kjøpe nytt bredbånd og erstatte min nåværende lille Speedtouch? Jeg bruker uTorrent til å laste ned podcastene/torrentsene mine.

Jeg har absolutt null peiling med dette, det eneste jeg har gjort av å endre innstillinger i uTorrent er å endre "Connections: Global Limit" fra 200 til 130. Fikk tips til dette, men når jeg er inne på internett er det fortsatt forferdelig tregt. :(

 

Det har ikke vært slik før. Syns det er rart at 5 torrents på 2 GB hver skal gå på 2-3 kb/s. :dontgetit:

 

Noen som har noe løsning, bør jeg kjøpe nytt modem, eller nytt bredbånd? Eller fikser noen kjappe endringer i innstillinger problemet mitt? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du connectable? dvs er det lille ikonet midt på statusbar i utorrent grønn, eller er den gul/rød.

 

Hvis den er gul/rød er du mest sannsynlig ikke connectable og da får man elendige hastigheter. Kan enten være at utorrent er blokket i windows sin firewall, porten utorrent bruker strupet av isp (noen gjør dette med default portene) eller så kan det være at utorrent ikke er satt opp til å bruke upnp og routeren blokker porten utorrent vil bruke.

 

hvis du dobbelkklikker på det ikonet åpnes et speedtest vindu hvor det er en link for å sjekke om du er connectable.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...