Chris_lox Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Brukte samme boot.wim ja, denne: D:\winre_x86\ISO\sources\boot.wim Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Kommer man litt lenge med den? med usb? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Man kommer inn i recovery manager og den starter recovery-programmet. Når den har såvidt startet får jeg: Error: 0x4001001300001002 If this issue continues, please contact hp support. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Ok vi prøver videre. Hvis du legger tilbake Aik boot.wim som du har i USB i den sources folder igjen vil du boote til winpe, slik den alle første gang. Da skal du prøve å starte restore7.exe som du finner i D:\HP\Recovery i din bærbar. Jeg ser ikke så godt fra bilde jeg har fått, men må være det. slik vi det ser ut: x:\sources\system32>D:\HP\Recovery\restore7.exe Som det siste alternativ, vil da være å se på filene i den base.wim som du har i C:\HPalt. Det vil ha er recovery programmet for Vista, originalen, så må du se etter det. Ikke umulig at en Vista installasjon vil fungere i bærbar, som basis for å installere originalen. Jeg tenker at den skal garantert gi tilbake meldning om at det er funnet recovery partition osv. Ikke umulig at base.wim kan brukes slik at vi legger med å apply commando tilbake på C: Endret 10. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Da har jeg kopiert over den "gamle" boot.wim fila. Ser ikke ut som det funker. Får bare: The system cannot find the path specified. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Får du feilmeldning når du starter fra USB? aha, det er den D:\HP\recovery\restore7.exe sak? fra x:\sources\system32>D: D:\dir ser du filene på D: Kan du kontrollere med diskpart list volume ...at den recovery er D:? Endret 10. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Nei, nå som jeg har den aik boot.wim starter den bare opp cmd-vindu som heter: X:\windows\system32\cmd.exe så skriver jeg inn kommandoen, men da får jeg erroren som jeg nevnte over. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Har du kontrollert hva det er i USB, har det kommet flerre filer inni der enn du hadde? Står det X:\windows\system32\cmd.exe inni svarte felten eller X:\windows\system32>_ ( _ =markøren som blinker)? Endret 10. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Ingen forandring. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Så det cmd vindue er uten noe tekst inni, er det riktig? ingen grunn å finne mer om det hvis det ikke fungerer. Det tar ikke mer enn 3min å lage nytt. Slette alle filer i usb Fra windows aik PE command prompt copype.cmd x86 D:\winpe_x86 og xcopy D:\winpe_x86\iso\*.* /s /e /f f:\ ----- f=usbbokstav Ferdig. Og etter du booter i den winpe på bærbar, utføre de andre commandoer som et listet nedenfor diskpart list volume ----se hvilken bokstav er på den recovery. Er den D: eller er den forandret? For at du skal ikke sitte fast når commando gir feilmeldning, så kontrollere at det er stavet riktig, og at bokstaver og path er riktig. Bokstav bekrefter du med list volume hva som ligger i D: ? eller E: eller F: du skifter til den stasjon \partition du onsker med: E: eller F: i E:>_dir (_ er liksomt markøren) og hvis du må in i en folder så skriver du E:\cd HP så blir det: E:\HP>dir vil vise hva er der. Slik kan du fram og tilbake kontrollere. edit: prøve å se om det virkelig er noe i den D: nå. Har minstanke (på grunn av de feilmeldninger du har fått, at det kan være borte, det som var i det,) Hvis det er tilfelle, så skal du apply base.wim rett i C:. Det vil kreve at du enten: -har base.wim i en usb hardisk -at du kan kople bærbar til den stasjoner (enten direkte med krysset kabel, eller via en router eller switch) -at du må splite base.wim til 2 filer slik at du kan brenne i dvd plater for så å kopiere og rejoin dem i D:. For å klare det image /apply commando, då trenger du noe extra filer i din USB stick. Det er imagex og servicing filer (inkl.folder servicing) Hvis det viser seg at base.wim er alt du trenger for å starte opp din bærbar, så kan du hilse HP recovery godbye. Du har allerede lært så mye om AIK, at det eneste du vil trenge er å lage et image av din C: og lagre i det. Image vil da være den perfekte etter ønske Vista configurering (med programmene dine og alt det der, og ikke være avhenging av den HP recovery, som etter jeg forstå med å se igjen på filene (bilder), så bruker de helt andre programmer for å lage den HP recovery, enn jeg hadde tenkt meg. Og resultater har vi set her. Har man ikke Recovery plater Laget fra Dem, så sitter man i en urimelig vanskelig feilsøknings modus. Helt unødvendig. Endret 12. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå