Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop fra HP, vil ikke starte recovery-programmet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok vi prøver videre. 

Hvis du legger tilbake  Aik boot.wim som du har i USB i den sources folder igjen vil du boote til winpe, slik den alle  første gang.

Da skal du prøve å starte  restore7.exe som du finner i D:\HP\Recovery    i din bærbar.

Jeg ser ikke så godt fra bilde jeg har fått, men må være det.

slik vi det ser ut:

x:\sources\system32>D:\HP\Recovery\restore7.exe

Som det siste alternativ, vil da være å se på filene i den base.wim som du har i C:\HPalt.

Det vil ha er recovery programmet for Vista, originalen, så må du se etter det.

Ikke umulig at en Vista installasjon vil fungere i bærbar, som basis for å installere originalen. Jeg tenker at den skal garantert gi tilbake meldning om at det er funnet recovery partition osv.

Ikke umulig at base.wim kan brukes slik at vi legger med å apply commando tilbake på C:

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Får du feilmeldning når du starter fra USB?

aha, det er den D:\HP\recovery\restore7.exe sak?

fra

x:\sources\system32>D:

D:\dir ser du filene på D:

Kan du kontrollere med

diskpart

list volume ...at den recovery er D:?

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Så det cmd vindue er uten noe tekst inni, er det riktig?

ingen grunn å finne mer om det hvis det ikke fungerer.

Det tar ikke mer enn 3min å lage nytt.

Slette alle filer i usb

Fra windows aik PE command prompt

copype.cmd x86 D:\winpe_x86

og

xcopy D:\winpe_x86\iso\*.* /s /e /f f:\ -----  f=usbbokstav

Ferdig.

Og etter du booter i den winpe på bærbar, utføre de andre commandoer som  et listet nedenfor

diskpart

list volume   ----se hvilken bokstav er på den recovery. Er den D: eller er den forandret?

For at du skal ikke sitte fast når commando gir feilmeldning, så kontrollere at det er stavet riktig, og at bokstaver og path er riktig.

Bokstav bekrefter du med list volume

hva som ligger i D: ? eller E: eller F:

du skifter til den stasjon \partition du onsker med:

E: eller F:

i E:>_dir      (_ er liksomt markøren)

og hvis du må in i en folder så skriver du

E:\cd HP    så blir det:

E:\HP>dir    vil vise hva er der. Slik kan du fram og tilbake kontrollere.

edit: prøve å se om det virkelig er noe i den D: nå. Har minstanke (på grunn av de feilmeldninger du har fått, at det kan være borte, det som var i det,)

Hvis det er tilfelle, så  skal du apply base.wim rett i C:.  Det vil kreve at du enten:

-har base.wim i en usb hardisk

-at du kan kople bærbar til den stasjoner (enten direkte med krysset kabel, eller via en router eller switch)

-at du må splite base.wim til 2 filer slik at du kan brenne i dvd plater for så å kopiere og rejoin dem i D:.

For å klare det image /apply commando, då trenger du noe extra filer i din USB stick. Det er imagex og servicing filer (inkl.folder servicing)

Hvis det viser seg at base.wim er alt du trenger for å starte opp din bærbar, så kan du hilse HP recovery godbye. Du har allerede lært så mye om AIK, at det eneste du vil trenge er å lage et image av din C: og lagre i det. Image vil da være den perfekte etter ønske Vista configurering (med programmene dine og alt det der, og ikke være avhenging av den HP recovery, som etter jeg forstå med å se igjen på filene (bilder), så bruker de helt andre programmer for å lage den HP recovery, enn jeg hadde tenkt meg.

Og resultater har vi set her.  Har man ikke Recovery plater Laget fra Dem, så sitter man i en urimelig vanskelig feilsøknings modus. Helt unødvendig.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...