Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Da har jeg gjort det Fikk sluttmelding: Successfully mounted image. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Ok, kan du ta bilde som viser folder? I tillegg må du søke på den folder for winpeshl.ini og lese det, slik at vi ser hvor det starter med å arbeide. Den er i c:\mount\windows\system32 folder egentlig så ta en tur å se der og. Derfra kan vi forstå om det går å starte fra en cd plate eller usb med kun winre (bootwim image), og at den mulig søker etter den D: partition for å starte recovery. I tillegg kan du nå apply det base.wim du har i F:\hp\preload\base.wim til en folder i C: slik at du går etter hvert gjennom den. Den er på over 6GB, så den kan ikke Vista image. Der finner du sikkert mye mer enn det, så det er greit å se på det. Lage en folder i din C:\ ...HPalt...eller i en annen partition hvis du vil, og skifte bokstavene på commando her: imagex /apply F:\hp\preload\base.wim 1 C:\HPalt (hvis feilmeldning, se om base.wim 1 uten 1) Hva fikk du når du forandret sector 0? i den bærbar? Den kan du skrive tilbake med å velge å lese 2 igjen (slik som forrige gang, og vi kan extend den fult ut. Endret 8. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Her er et screenshot av mountfolderen: Her er en zip av WINPESHL: WINPESHL.zip Dette er hva jeg har gjort: - Kopiert base.wim til c:\hpalt - Kjørt "imagex /apply F:\hp\preload\base.wim 1 C:\HPalt" i PE-tools command, den står nå og jobber, ser ut som det tar litt tid. Blir det riktig? Hva fikk du når du forandret sector 0? i den bærbar?Den kan du skrive tilbake med å velge å lese 2 igjen (slik som forrige gang, og vi kan extend den fult ut. Skjønte ikke dette helt. Når vi forandret sectoren på laptoppen fikk jeg bare "Bootmbr is missing, press ctrl+alt+del to restart". Hvis vi skal skrive tilbake ved å bruke info fra sector 2, da er vi nødt til å bruke dskprobe som ligger på bootbar minnepinne, henger jeg med? Endret 8. april 2009 av ChrisLIXXXX Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Vi venter litt med dskprobe og disken på bærbar. Men å være sikker: bootmgr i missing kommer når du forandret sector 0 med 1? Fordi i sector 0 er det andre partition som er active, og den er ikke helt den recovery ser du. Det er helt andre verdier der. Det vi må huske når du skal prøve med boot.wim saken (dvs winre) Apply, skriver neste 7gb med data, så det er litt. Du har nok med plass, ikke sant? Endret 8. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Ok den winpeshl.ini sier at den skal starte winrelauncher.ex som er i c:\mount\sources\recovery\WINRELauncher.exe. Se da i den recovery folder om du har en Tools folder, og hva er i den (er det en winreconfig.xml mon tru? ) Hva står det i den? Endret 8. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Det vi gjorde før jeg fikk BOOTMGR IS MISSING var å først lese av noen sectorer, så prøvde vi å skrive til en sector, deretter skulle jeg restarte og trykke f11. Det funket ikke, så da måtte vi gå videre. Har ikke skrevet til noen sectorer i dag, eneste jeg har gjort er å lese av de sectorene som det ligger en zip fil på et par innlegg tilbake. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Det vi gjorde før jeg fikk BOOTMGR IS MISSING var å først lese av noen sectorer, så prøvde vi å skrive til en sector, deretter skulle jeg restarte og trykke f11. Det funket ikke, så da måtte vi gå videre. Har ikke skrevet til noen sectorer i dag, eneste jeg har gjort er å lese av de sectorene som det ligger en zip fil på et par innlegg tilbake. Ok la det stå slik. Har du CD plater, slik at vi eventuelt brenne noe? Jeg tenker på noe hindringer, med slike CD0 filer som du har i D: + master.log file. Mulig at vi kommer å trenger 2-3 plater under prøving. Endret 8. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Ok den winpeshl.ini sier at den skal starte winrelauncher.ex som er ic:\mount\sources\recovery\WINRELauncher.exe. Se da i den recovery folder om du har en Tools folder, og hva er i den (er det en winreconfig.xml mon tru? ) Hva står det i den? Helvete, du er god! WinREConfig.zip Har forøvrig støtt på et problem! Hadde ca 14gb ledig på c: og regnet med at dette ville holde når jeg skulle mounte boot.wim med den kommandoen du gav meg. Det ble da for lite og nå får jeg ikke slettet folderen "HPalt" hvor alt er. Hvordan blir jeg kvitt denne, tar jo 18gb eller noe slikt! Har masse cd-er og dvd-er, så det er ikke noe problem Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Ok jeg måtte ordne litt (får du feilmeldning på noe , så si ifra, lett å gjøre feil jeg nå, når commandoer skal over til noen annen). Først nå skal du unmount det boot.wim file som du har montert. slik imagex /unmount c:\mount alt er borte fra \mount folder (update med F5 tast) vedlegger text fil som viser hvordan vi skal få det boot.wim 2 fil å oppføre som som 1 winre, dvs at den starter med å gå til det som HP har ordnet, og ikke til en slik som du hade ordnet når du brukte AIk.og USB I den textfil, har jeg brukt den folder struktur som du har i c:\winpe_x86 (du husker det copype.cmd x86 c:\winpe_x86 , som ble til slik \winpe_x86 \winpe_x86\ISO \winpe_x86\mount ) ikke sant? REchris0409.txt edit: jeg ser at nå at du har ikke plass. Har du noe annet? Kan vi rense litt på den Vista installasjonen? Hvor mange gb var den partition? Kan du kjøre: imagex /unmount (slik at vi ser hva du har montert og hvor?) Endret 9. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Jeg har plass på en annen disk, det er ikke noe problem. Problemet er at jeg får bare "You dont have premission to do this" når jeg prøver å slette "hpalt" mappen som tar 14gb! Jeg må derfor få slettet denne, så kan jeg lage en ny mappe på en annen partisjon hvor jeg kan mounte boot.wim på nytt og fortsette. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Jeg har plass på en annen disk, det er ikke noe problem. Problemet er at jeg får bare "You dont have premission to do this" når jeg prøver å slette "hpalt" mappen som tar 14gb! Jeg må derfor få slettet denne, så kan jeg lage en ny mappe på en annen partisjon hvor jeg kan mounte boot.wim på nytt og fortsette. Hehe ikke begynt å slette, for da må du forandre på så mye kjør først imagex /unmount slik at vi få se hva er montert og dermed demontere. Men du den HPalt folder, trenger vi ikke, la det stå slik. Endret 8. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Får: Number of mounted images: 0 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Hade vi ikke montert noe i c:\mount folder? var det ikke boot.wim 2? Hvor er blitt av den? Apply ...var fullført ferdig ikke sant? Den skal ikke hindre sletting den" Så noe er å halte et sted. Close alle filer du har åpent, text filer eller hva det er. Se tilbake innlegg#79 og svaret du ga etter på og? Har du unmountet den der? Endret 8. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Ble vel muligens avbrutt av at det ikke var mer diskplass igjen, og nå er jo den "hpalt"-mappen helt kaos. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Hvor mye ledig plass har du i c: Vi må rense litt. kjør i vista cmd as admin vssadmin list shadowstorage hvis den viser mange gb kjør vssadmin resize shadowstorage /for=C: /on=C: /maxzize=500MB videre hibernate? powercfg.exe /hibernate off Husker du C:`\HPPX folder med boot.wim inni der. Slette alt. Høyre klikk på søppelkurven på skrivebord, velg egenskaper og Kryss for ikke å samle noe inni der. Endret 8. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 har 8,67 gb ledig. Kjører opp cmd i vista og skriver "vssadmin list shadowstorage", får: No items that satisfy the quiery. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Ok!!! bare gå videre på de andre. Får du lov å slette noe som helst i den HPalt? Endret 8. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Da er det gjort. Fortsatt har jeg den merkelige hpalt mappen som jeg ikke aner hva inneholder og jeg får ikke gjort noe med den. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Prøvde nå, ligger masse igjen, er jo 9,82gb! Får ikke tillatelse til å slette det, selv om jeg bruker admin-kontoen. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Så du ser ikke innhold på den? Det skal være alt som er å finne av software i bærbar tror jeg. Hva annet kan det være. Men ok, hvor ellers har du plass for å arbeide, er det plass på samme disk eller? Da er det gjort. Fortsatt har jeg den merkelige hpalt mappen som jeg ikke aner hva inneholder og jeg får ikke gjort noe med den. ingenting---ingenting? Med det mener, at en folder, som inneholder andre små folder, kan hindre nemlig sletting.Så må du ta rettighter inni der først. (men dog skal ikke være problem med apply) Vi trenger ikke så fryktelig mye plass for å fikse det boot.wim, og prøve. Endret 8. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå