Chris_lox Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Nå har jeg lagt både boot.wim og imagex.exe i C:\HPPX, men når jeg kjører den kommandoen du har skrevet i CMD får jeg bare: The system cannot find the path specified. Har forøvrig kopiert boot.wim over til C:\HPPX, var riktig å gjøre dette? Skal være forsiktig med dskprobe, har skjønt at det kan ødelegge ganske mye! Her er resultatet fra DSKPROBE: Sector00.zip Endret 2. april 2009 av ChrisLIXXXX Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hehe, du må forandre fra HPXX til HPPX i command linje, hvis din folder er HPPX. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Min folder er HPXX EDIT: Prøvde igjen nå, nå funket det. Sikker typo i stad Men, får: ERROR: The current logged on user does not have administrative privileges. EDIT: Kjørte programmet som admin, nå får jeg følgende feil: Error mounting image (rw): The system cannot find the file specified. Endret 2. april 2009 av ChrisLIXXXX Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hva får du med den: c:\hpxx\imagex /info c:\hpxx\boot.wim Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) C:\Windows\system32>c:\hpxx\imagex /info c:\hpxx\boot.wim ImageX Tool for Windows Copyright © Microsoft Corp. All rights reserved. WIM Information: ---------------- GUID: {9815d6c8-7a86-4ade-aebf-d5da5e375587} Image Count: 2 Compression: XPRESS Part Number: 1/1 Boot Index: 2 Attributes: 0x8 Relative path junction Available Image Choices: ------------------------ <WIM> <TOTALBYTES>192658915</TOTALBYTES> <IMAGE INDEX="1"> <NAME>cpc dash</NAME> <WINDOWS> <ARCH>0</ARCH> <PRODUCTNAME>Microsoft« Windows« Operating System</PRODUCTNAME> <PRODUCTTYPE>WinNT</PRODUCTTYPE> <PRODUCTSUITE></PRODUCTSUITE> <LANGUAGES> <LANGUAGE>en-US</LANGUAGE> <DEFAULT>en-US</DEFAULT> </LANGUAGES> <VERSION> <MAJOR>6</MAJOR> <MINOR>0</MINOR> <BUILD>6000</BUILD> <SPBUILD>16386</SPBUILD> </VERSION> <SYSTEMROOT>WINDOWS</SYSTEMROOT> </WINDOWS> <DIRCOUNT>2209</DIRCOUNT> <FILECOUNT>9335</FILECOUNT> <TOTALBYTES>922510295</TOTALBYTES> <CREATIONTIME> <HIGHPART>0x01C85CE5</HIGHPART> <LOWPART>0xAFBEBB34</LOWPART> </CREATIONTIME> <LASTMODIFICATIONTIME> <HIGHPART>0x01C85CE5</HIGHPART> <LOWPART>0xB0192F74</LOWPART> </LASTMODIFICATIONTIME> </IMAGE> <IMAGE INDEX="2"> <NAME>WINRE</NAME> <WINDOWS> <ARCH>0</ARCH> <PRODUCTNAME>Microsoft« Windows« Operating System</PRODUCTNAME> <PRODUCTTYPE>WinNT</PRODUCTTYPE> <PRODUCTSUITE></PRODUCTSUITE> <LANGUAGES> <LANGUAGE>en-US</LANGUAGE> <DEFAULT>en-US</DEFAULT> </LANGUAGES> <VERSION> <MAJOR>6</MAJOR> <MINOR>0</MINOR> <BUILD>6000</BUILD> <SPBUILD>16386</SPBUILD> </VERSION> <SYSTEMROOT>WINDOWS</SYSTEMROOT> </WINDOWS> <DIRCOUNT>2209</DIRCOUNT> <FILECOUNT>9335</FILECOUNT> <TOTALBYTES>924492802</TOTALBYTES> <CREATIONTIME> <HIGHPART>0x01C85CE6</HIGHPART> <LOWPART>0x48DC0108</LOWPART> </CREATIONTIME> <LASTMODIFICATIONTIME> <HIGHPART>0x01C85CED</HIGHPART> <LOWPART>0xEBFE5222</LOWPART> </LASTMODIFICATIONTIME> </IMAGE> </WIM> Endret 2. april 2009 av ChrisLIXXXX Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 De har 2 images i den. Prøve igjen med det andre commando men skrive 2 der du har 1 (boot.wim 2) Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Får samme feilmelding om jeg skriver med 2. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Det hadde vært fint om du kontrollere det igjen, og at du vedlegg en bilde fra cmd hvor du får feilmeldninge. Men uansett, poeng her var at boot.wim blir mounted i en folder, dvd at den extractes, slik at du kunne få alle de viktige filer, som SIkkert ligger i \windows\system32 folder. Da tenker jeg på at det skal være verktøy for å skrive HP's mbr, samt noe bat filer for å ordne med BCD file. (det kan vi prøve senere uansett.) Vi prøver videre. Sectorene du har send viser hvordan mbr var, og hvordan den recovery sak activeres. Du vet allerede at den C: er feil, den skal være en primær partition. At den D: ble en system, så er det sikkert overskrevet den BCD som skal boote ramdisken, med bcd som booter Vista. Ikke umulig at den bcd har entries vi trenger, så vedlegg den her i zipet form, den finner du i: D:\boot\bcd slik at jeg kan åpne og lese den. Deretter skal vi gjøre en Salto Mortale. Du skal bruke dskprobe til det. så det betyr at du må skrive på disken. Og ikke bare det, men etter reboot, så enten vi du være i stand å taste F11, og kanskje komme videre, eller vil du ikke kunne boote. Det er på grunn, at den første partition på disken din, vil bli slik den var, som en primær partition, den blir merket som activ, mens den andre forblir den samme men ikke merket som activ. Det betyr at du må installere Vista på nytt. Du skal ikke reparere. For å være sikkert at ting går ikke bananas, så kan du gå så langt i installasjon, at du velger når du ser den partition, å formatere, men ikke lenger. Reboot (det detecteres igjen) Så kan du kontrollere at alt er som det skal være med å ....ja du kan bruke dskprobe fra command prompt, i recovery consol (dskprobe kan være i din usb stick, og med diskpart. Komme tilbale her , så vi ser det sammen. Vi skal ikke ha den D: som system, og vi skal ha den C: som system og boot. Nå til dskprobe. Åpne den som admin. 1) Gå til og med bilde nr 6, ( du har lastet dem tidligere, sammen med dskprobe) Allerede der skal du klikk Read. (dvs IKKE 4000 men 1 i felten.) slik: 2) Gå til Sectors (overst på meny igjen) ---velg Read igjen. i det som kommer opp skal du skrive 2 (se bilde) og Read. Det vil komme opp det samme, som på bilde som følger: 3) Gå til Sectrors igjen----Velg WRITE Advarsel---velg OK og den bilde som kommer opp hos deg, skal være slik som på bilde som følger (slik skal det være, og hvis ikke, du skal skrive 0 i starting sector to write. Ok til den luker. Åpne igjen og bekrefte at det er skrevet riktig. Etter reboot prøve F11. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Nå skjønner jeg ingenting. Når jeg rebootet pcen (hadde stått så lenge på nå), så fikk jeg et valg om å starte enten windows vista, eller noe som het noe som endte på ramdisk. Når jeg valgte ramdisk, så startet hp recovery manager! Bare lurer på om det er trygt å bruke denne nå? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Du kan ikke skade noe tror jeg. Jeg vet ikke hvilket valg du får., men velg gjerne bare OS delen hvis det er mulig. Men kunne du starte Vista da. (aldri i verden vel?) hvis du har skrevet riktig sector. er du sikker at du har ikke skrevet den sector da? for da blir detnoe annet. (det var sector nr 1, dvs etter mbr) og som du ser nederst så er noe annet som er activert. Blir det samme sikkert, bare at du taster ikke F11 Få håpe at det går da. Endret 2. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Har ikke skrevet noen sectorer. Har ikke gjort noe av det du skrev i forrige post, er det som er så merkelig. Men setter igang systemgjenoppretning nå Ser dessverre ut som det ikke fungerer, får bare en feilmelding, så restarter maskinen, så skal sette igang med det du skrev i forrige post nå! Endret 2. april 2009 av ChrisLIXXXX Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Her er feilmeldingen jeg får: Her er en zip av bcdlog 1 og 2. Får ikke kopiert bcd-fila og bcdlog, får feilmelding om at disse brukes i et annet program. bcdlogs1_2.zip Skal jeg vente med å sette igang med å skrive til disken, eller skal jeg bare starte med det nå? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Ja jeg tror at du må skrive på disken ja. Etter det skal du bare teste for F11 tast, og gi tilbake meldning. Om du får noe alternativer, bare prøve det. Det er sikkert mangel på WIM FS filter som gjør at du kan ikke mounte, men det kommer du senere å få det til (da må du installere AIK), eller det er noe annet .... Endret 2. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Da setter jeg i gang med å skrive til disken! Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Da har jeg skrevet til sektoren. Når jeg trykker f11 ved oppstårt blir skjermen svart og jeg får "lesefeil på disken. Trykk ctrl+alt+del for å starte på nytt", så jeg regner med at det ikke funket? Hva skal jeg gjøre nå? EDIT: Er nesten nødt til å finne veien til sengen nå, da jeg skal tidlig opp i morgen. Takk for all hjelp til nå Endret 3. april 2009 av ChrisLIXXXX Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 ja den leser, ser jeg fra en sector 63, og den er en XP sector. (det er derfra det kommer den meldning, samt at antall sectorer på partition er helt kokos. Partitions tabell for den D: er riktig. Gå inn med Vista plate, og formatere den C:. Ikke slette, bare formatere. Se da at den D: er der og at den ser som fungerende. Avslutt, ikke gå videre, og restart. Da skal det komme bootmgr is missing. Reboot Du skal igjen prøve på F11. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Da har jeg startet opp med vista cd-en og formatert C:. D: var tilstede Det som var rart var at C: var bare 32 gb, så hadde jeg en disk som var unassigned på ca 107 gb. Så var det D: som er på 9,7gb. Når jeg booter får jeg BOOTMGR is missing, rebooter og prøver f11, men skjer ingenting og jeg får samme feilmelding. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Husk om å kontrollere alltid når det gjelder slik. Nå må du i recovery console (via vista plate) og skal bruke diskpart for å kontrollere, samt å bruke dskprobe for å lese partitionstabellen. Den maskine du sitter nå, kjører den Vista eller XP, slik at du og kan arbeide litt med Usb saken (dvs å få den bootbart?) edit: Klarer du det, eller trenger du hjelp? Endret 3. april 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Hei! Har vært borte i hele dag og har satt sammen en ny pc (stasjonær). Har installert vista på denne nå, så skal vel fungere å lage en bootbar usb-stick med det? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Nå kan du sikkert undersøke mye mer, rund det med filene i recovery partition, og ikke bare lage usb eller dvd for din bærbar, eller til og med kanskje kople dem sammen med en nettverkskabel. (direkte kabel mellom dem med krysset nettverkskabel.) Nå må du først laste ned Vista AIK fra microsoft og installere det på din stasjonær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå