Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop fra HP, vil ikke starte recovery-programmet!

Anbefalte innlegg

Den recovery-manageren var tydeligvis bare en oppdatering, da den sier "no earlier versions found, update could not complete".

Har forøvrig fått det slik at nå ligger Vista installert på C: og recovery ligger urørt på den aktiverte D: driven. Har selvfølgelig restartet bare for å se om recoveryprogrammet ville starte, men det gjorde det ikke.

På D: driven ligger forøvrig disse filene:

Recovery (mappe uten noe i)

$drvltr$

bootsec.bak

Hva bør jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja men, da hade du ikke recovery data allikevel? 

Sikkert det har vært mer underveis enn du tenkte.

Vel , du kan prøve med recover data program. å se om du får opp noe på den D:

Men er det slik at ledig plass  på D: er så stor at det er ikke noe data der?

Er det skjulte mapper kanskje, kan du kontrollere det?

I mellomtiden, hvis du har installert samme vesjon som Fra HP, så kan du installere drivere, of alt som skal til, fra HP side.

Du har litt tid å bruke den, til du finner mer ut av det, eller bestille media fra HP, eller kjøpe student lisens (vil koste mindre vel, enn ,,,)

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Var litt uklar i forrige post, ser det nå! Selve recovery-partisjonen er på 9,65gb og det er kun 2,94gb LEDIG. Det vil si at det er nok relativt store mengder recovery der. Er slik det alltid har vært, helt siden jeg startet pc-en for første gang!

Det jeg er intressert i er jo å få startet recoveryprogrammet til HP, men det vil jo som sagt ikke starte.

Lenke til kommentar

jepp, der ja.

Så det var bare en webupdate den recovery fra HP?

Set hade vært fint om chAngES, viste noe mer om det der.

Men du ser alle filene i den recovery partition, ikke sant?

Kan du og ta bilde fra den, dvs bilde når du åpner den og ser alle mapper i explorer.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Da hadde du nok ikke bare formatert den C:, men du hade slettet den, for så å lage på nytt, derfor ble D til C: når problemene startet for deg.

Og det er det D som er din system partition nå, C: kunne bli det, fordi den er extended.

Men ok, vi prøver å finne noe mer her vi, før du kan kanskje installere på nytt, slik at vi forandre på den C: til en primary partition.

Du kan explore den D:, slik at vi ser hva du har. Ta bilde

slik ser det ut i explorer

post-90860-1238625605_thumb.jpg

Du må sikkert forandre  folder options ( i kontroll panel, slik at du ser alt, kan du det, eller må forklare?)

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Når du ser innhold i D: i explorer, så kan du ta bilde fra skjermen, slik at jeg ser alle foldere og filer. Du skal ikke åpne noe, ta bilde fra det du ser. Et Bilde. (bilde jeg viser i innlegg 28 er alt det er i min C: partition)

Her blir det info for å rette feilen med den extended. (det kan du ordne senere)

Som jeg forklarte vedr. diskpart, så vil

-select disk

-list partition vise alle partitioner.

Du vil se tydelig at en av dem er extended, og at den C: er og en partition.

Så starter du først med den D:

-select partition nr (slik som med volume)

-inactive

-remove

-set id=27

videre

-select partition nr (den c:)

-delete partition

-select partition nr (den extended)

-delete partition

-create partition primary

-assign letter=c:

-active

DU må kontrollere at dette er riktig, om du må reboote og i recovery igjen.

Hvis ja du kan installere Vista igjen. Det skal være bare blå.

Vær forsiktig. Hvis du kommer til å slette en partition, så er ikke så farlig, men ikke formatere.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Se der ja.

Du kan godt samle alle bildene i en liten zip file, og vedlegg i samme innlegg du har lagt bildene, og du kan redigere, fjerne alle bildene du har der. Da kan man laste zip file for å se dem og ikke klikk på en og en.

Som du ser har du skrevet i den partition før, ntldr, boot.ini, osv.

For å ikke havne i uønskede situasjoner igjen, så kopiere alt du har på den D: ikke recycle og systeminformation på et annet sted, gjerne i en annen maskin, i en folder du lager.

Vi kommer garantert å måte security blockering fra HP, til vi gjøre riktig, og da er greit at du har filene på et annet sted.

Boot.wim er din Recovery sak

Data.wim er hele Vista som et image.

Så kopiere alt du kan. Det kan være enkelte filer du vil få problemer, men det er på grunn at den D: er faktisk active , det er din system. 

-hvis du har usb stick, gjerne min. 250MB  fjerne det du har i den, kanskje vi må bruke det.

-jeg ønsker å se på en del sectorer i din disk. Mulig at vi kan skrive tilbake originalt mbr, som kan starte opp den recovery. Uansett vi har mange muligheter.

For å kopiere sectorene det gjelder, vil du trenge dskprobe. Jeg har lagt ut det der på kanskje mange tråder, finne det i mellom tiden, slik at du ser hvordan det brukes.

Mulig vi kan bruke den System restore application fra HP, jeg ser at den ligger, i HP\recovery.

Det ligger i tillegg i boot.wim + den ligger i data.wim

Så . du har litt å gjøre i mellom tiden, jeg ska få litt mat, og vi skal prøve.

Lenke til kommentar

Morn du!

Har nå sikkerhetskopiert ALT på D: til en annen maskin i tillegg til en ekstern harddisk, så har filene på flere steder nå hvis noe skulle gå galt :)

Var et par filer som ikke ville kopieres, disse valgte jeg bare skip på. Var for det meste boot.ini.

Har også klar en usb-stick på 2gb som er ledig :)

Leter etter dskprobe nå, men finner ingen steder å laste ned fra.

Lenke til kommentar

Her får du den

chris.zip

Jeg ska ta den bort etterpå (har lagt så mange ute der)

I tillegg vil jeg at du skal se på det boot.wim file du har i D:\sources\boot.wim

Lage en mappe i din C: som du skal bruke litt nå, gi et enkelt og kort navn eks: HPXX

i den HPXX, lage en mappe til med navn mount

Vedlegger chris1 chris1.zipfile. Du skal extracte den i HPXX folder. (bare filen som er inni, rett ut).

(ikke sikker om du trenger noe mer, ...du har litt å gjøre du nå..) (må teste litt selv)

Lenke til kommentar

Imagex og boot.wim, skal du ha i c:\HPXX  ikke i \mount.

Du skal åpne cmd og lim in det her:

c:\HPXX\imagex /mountrw C:\HPXX\boot.wim 1 C:\HPXX\mount

Da skal den boot.wim plasseres i \mount. (hvis det går). Se hva du får der, eventuelt noe bilder (zipe og vedlegg)

dskprobe skal du høyre klikk og velg run as adnin. Du har bare en disk , spå det blir disk 0.

Husk, hver gang du forandrer på noe, og prøve å luke dskprobe, vil den gi advarsel om du skal skrive det.

VELG alltid å ikke gjøre det. Det er få ganger du skal skrive der, og det kommer til å være klarlagt og tydelig.

Er du usikker hva du skal gjøre!, Bare lukk dskprobe uten å lagre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...