Gå til innhold

Lån til utvidelse av førerkort.

nessaj85

Anbefalte innlegg

Hei.

Som emnetittel sier så vurderer jeg seriøst å utvide førerkortet mitt til fra C til CE.

I og med at jeg har litt lite penger tilgjengelig akkurat nå ønsker jeg å låne 30.000,- til å dekke dette.

Spørsmålet mitt er: Hvilken type lån egner seg til dette? Har sett på rammekreditt der jeg låner f.eks 30k og "setter" tilbake de pengene jeg ikke bruker, slik at hvis utvidelsen koster 20k istedenfor 30k, blir de resterende 10k "ubrukt".

Jeg er mer eller mindre garantert jobb etter utvidelsen og har ingen annen mulighet til å skaffe penger utenom slik lån.

Noen som har erfaring eller kommentarer til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er mer eller mindre garantert jobb etter utvidelsen og har ingen annen mulighet til å skaffe penger utenom slik lån.

Er det mulig å låne fra fremtidig arbeidsgiver?

Jeg kan ikke nok om det, men kan det hende at din framtidige arbeidsgiver kan betale utdannelsen/utvidelse av førerkortet ditt mot at du forplikter deg til å jobbe for vedkommende i f.eks 6 måneder. Tror nemlig at du da vil kunne motta denne utdannelsen skattefritt, men det må du nesten dobbeltsjekke.

Lenke til kommentar

okei, vell vi har en videregående skole hær nede på sørlandet, hvor dem tilbyr " yrkessjåførkurs ". Dvs. Ett kurs på 19-20 uker ( halvt år ) hvor man får all opplæring gratis til klasse C, CE, DE og alt av ADR + grunnlegende kran opplæring. Mot at en kun betaler "skolebøkene" og gebyrer fra f.eks glatt kjørings osv.... med andre ord det statens veivesen krever. Noe som ikke blir like dyrt som å ta det gjennom en trafikk skole. Sjekk i området ditt om lignende tilbud :)

Lenke til kommentar

Hvis du er arbeidsløs ville jeg absolutt hørt med nav om dette da de har mange slike kurs.

Har du arbeid, så kunne det jo være en i ide å snakke med arbeidsgiver om dette også. Spesielt hvis det gagner firmaet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...