Luske_Ludvig Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Hei! Har en bærbar harddisk som skulle vært virusscannet. Husker jeg så en link her på forumet til en online scanner, men nå finner jeg den ikke. Noen som kan hjelpe meg? [edit: Løst] Endret 4. april 2009 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Antar det er Windows virus du skal scanne etter? ClamAV finnes helt sikkert i pakkebehandleren din, men med tanke på at det er en applikasjon hovedsaklig tiltenkt lagrings og mailservere så er det mulig den er litt tungvindt og sette opp. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Du kan prøve Trend Micro Online Virus Scanner her. Endret 1. april 2009 av WonderStivi Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 'hei! Har brukt dagen på å få trend til u funke. Har installert siste Java, men fungerer ikke. Har testet med firefox 3 og Opera. Opera kommer litt lenger enn firefox. I Opera kommer jeg til der jeg velger hva som skal scannes, men så er det stopp. Står på sidene at Activex trengs, men er ikke mye activx på min linuxmaskin... Skal se på ClamAV nå. Lenke til kommentar
Trc Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Antar det er Windows virus du skal scanne etter?ClamAV finnes helt sikkert i pakkebehandleren din, men med tanke på at det er en applikasjon hovedsaklig tiltenkt lagrings og mailservere så er det mulig den er litt tungvindt og sette opp. Du kan evt. se om klamav ligger i pakkebehandleren. Det er et KDE-frontend/GUI for ClamAV. Er nok litt lettere å sette opp. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Klamav gjorde jobben! BTW, fant 0 virus. Takk for tips! Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Men hvorfor i all verden skal du ha virus-skanner til Ubuntu? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Men hvorfor i all verden skal du ha virus-skanner til Ubuntu? Fordi jeg har tatt kopiert innhold fra en XP maskin på en bærbar harddisk. Skal flytte innholdet tilbake på en fresh maskin og vil ikke ha virus med på lasset. Har laget dualboot og skal bruke Ubuntu som main og XP til videoredigering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå