Gå til innhold

LCD 37" til ca kr 10-11.000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote fra en av grunnleggerne av avforum:

Pioneer er utrolig god på SD-oppskalering, ingen tvil om det, men jeg må si at jeg foreløpig er temmelig imponert også over 786ens egenskaper i så måte. Sett opp mot LG 50PG6000en som jeg har hengende på veggen er det en helt annen verden, langt mer og effektiv støyreduksjon, mer stabile panoreringer og få eller ingen synlige artifakter...

786 er en LCD, og PG6000 er som kjent en plasmaskjerm. SD-skalering er svært avhengig av hvor kraftige prosessorer som sitter i TVen. Plasma er riktig nok oftest bra på SD, mye takket være lavere opløsning og dither-naturen. Når det er sakt skal man ikke dra alt under en kam. High-end LCD kan være ganske bra på SD.

Når en vurderer Samsungs kommende LED er det viktig å ta i betraktning at Samsung kommer til å benytte edge-lit teknologi, noe som ikke vil kunne leve opp til alle lovordene lokalt dimmende LEDs har fått. Den kommende 9000-serien skal så langt være eneste 2009-modell med lokalt dimmende LEDs. Denne blir lansert på sensommer/høst, og blir sannsynligvis kun tiljengelig i store størrelser (fra 46") med en relativt stiv prislapp. Den nye bildebehandlingen Samsung har brukt over en milliard dollar på å utvikle er jeg spendt på. Krysser fingrene for at dette blir året hvor 100 Hz blir brukbart. De nye LED-TVene er for tiden i full utrulling, og allerede på plass i utstilling hos enkelte forhandlere.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...