Lauritz1 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Heisann! :-) Har kjøpt meg en 32" LG Plasma tv, og har da lyst til å se filmer på den via laptopen. Kobbla TVen til PCen via en HDMI kabel. Jeg får bilde, men ingen lyd. Jeg har fått testa med laptopen til en kompis, han får lyd. (Trengte ikke å stille på noe for å få bilde eller lyd fra PCen til TVen, sikkert pga. han kjører Vista, mens jeg kjører XP og må gjøre innstillinger for å få bilde.) Men uansett, da vet jeg at det er mulig å få lyd fra HDMI til TVen, og TVen er kompetabel for det. Er det noen spesielle instillinger jeg må gjøre for å kunne få lyd fra PCen og til TVen, når jeg kjører XP? Her er noen kjappe speccs fra PCen min; # Realtek ALC268 lydkort med 2 kanals HD Audio støtte # NVIDIA® GeForce® 9Realtek600M GT skjermkort 512MB # NVIDIA® PureVideo™ videoavspilling i HD kvalitet Setter stor pris på alle hjelpende svar! :-) Her er forsåvidt PCen og TVen, om kan være til hjelp. PC'en http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...100561%3bfl%3a0 TV'en http://nordic.lge.com/no/prodmodeldetail.d...splay=32PG6000# Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Det er greit å skrive hvilken kabel du bruker også. Er det HDMI-utgang på maskinen? Lenke til kommentar
Lauritz1 Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Det er greit å skrive hvilken kabel du bruker også. Er det HDMI-utgang på maskinen? Hehe, ikke for å være stygg, men om du leser det som står så burde det være veldig innlysende at det er HDMI-kabel ja. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 kanskje skjermkortet ditt ikke støtter lyd og du må bruke ekstra kabel for lyd. sjekk med spes. for ditt skjermkort. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Gå inn i kontrollpanel, velg lyder og lydenheter, velg lyd fanen også under lydavspilling så skifter du til det andre valget som ligger der. Hvis det ikke er et valg til der så støtter ikke skjermkortet ditt lyd over HDMI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå