Gå til innhold

Konge Vs President i Norge

Anbefalte innlegg

tittel sier det meste.. vil dere ha konge eller president i Norge??

Jeg kan jo starte... jeg vil ikke ha konge her i landet. Grunnen er at det er en tulling som er født inn i en rolle uten å gjøre seg fortjent til den. Han får jo alt servert bokstavelig talt på gullfat. Masse penger og hele pakka, uretfeigt! (urettferdig om du vil..) :no:

Jeg støtter president mye mer. :yes: Da får vi en som har gjort seg fortjent til det ved å bli valgt. På den måten sikrer vi de beste folkene, og slipper å ha det så uretferdig som "valget" er i dag - det er ikke noe valg

Må bare bare beklage viss det er en slik tråd fra før av. Etter et raskt søk fant ikke jeg noe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kongen bidrar jo med mye. Koselige nyttårstaler hvert år, og i tillegg drar Harald og Sonja stadig til utlandet og skaffer oss forbindelser med andre land, noe som igjen åpner muligheter for oss.

Mye bedre med en regjering slik som vi har i dag, der forskjellig politikk kan komme igjennom, enn at ên person sitter med nesten all makta.

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar
tittel sier det meste.. vil dere ha konge eller president i Norge?? Må bare bare beklage viss det er en slik tråd fra før av. Etter et raskt søk fant ikke jeg noe :)

Anbefaler trådstarter tråden(e):

I så måte.

Ingen fare, men ikke glem å bruke søkefunksjonen ytterligere før opprettelse av nye tråder.

:)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
tittel sier det meste.. vil dere ha konge eller president i Norge??

Jeg kan jo starte... jeg vil ikke ha konge her i landet. Grunnen er at det er en tulling som er født inn i en rolle uten å gjøre seg fortjent til den. Han får jo alt servert bokstavelig talt på gullfat. Masse penger og hele pakka, uretfeigt! (urettferdig om du vil..) :no:

Jeg støtter president mye mer. :yes: Da får vi en som har gjort seg fortjent til det ved å bli valgt. På den måten sikrer vi de beste folkene, og slipper å ha det så uretferdig som "valget" er i dag - det er ikke noe valg

Må bare bare beklage viss det er en slik tråd fra før av. Etter et raskt søk fant ikke jeg noe :)

Syntes det er mer uretferdig for kongen enn for borgerne, kunne aldri tenke meg å være konge i norge i dagens system. Skulle jeg vært konge skulle det vært en skikkelig konge, en hersker, sånn typisk farao eller keiser. Kongen vår er jo nærmest en se og hør kjendis og ikke noe mer. Han er "ufortjent" født inn i rollen som en se og hør kjendis og maskott for landet, og har et ganske anderledes liv en borgere flest, sikkert ikke ett dårlig liv, men ikke et liv han har valgt.

Jeg støtter republikk ettersom jeg tror regjeringen vil være mer handlekraftig under en president enn det dagens regjering er. Vet ikke hvordan republikk hadde fungert i en tilpasset versjon til norsk politikk, uten å ha spekulert så veldig mye på temaet så tror det kansje kunne vært en bra løsning,

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste har en vrangforestling av hvordan det er å bli født inn i en kongelig familie. Det er ikke noe liv på roser slik som i prinsesse filmene til disney eller wtf. Tenk på presset! Er du kronprins forventer alle det ytterste av deg. Du må hele tiden tenke på hvordan du skal oppføre deg. Du kan ikke ta en random fyllekule med gjengen, for hva ville tabliod avisene skrive neste dag? Foresten. Venner? Hva slags venner? Folk vil se på deg med stygge blikk, og de du har kommer du sikkert mer enn èn gang til å anklage for å være golddiggers.

Nei. Takke meg til en rolig og normal tilværelse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...