Gå til innhold

Aprilfest 2009 - Trondster - 50mm hei Zeiss

Anbefalte innlegg

Måtte bare få den massive kjempen her med i serien. Grundtvig Kirke - en enorm koloss. Må ha noe litt bredere enn 50mm for å få inntrykk av hvor stor og massiv den er - førtini meter høy!

Den ble jo fin med 50mm også, da. Synd at himmelen ikke samarbeidet med litt mer farge. ;)

Ellers er det jo artig med en kirke som ser ut som et digert mursteins-orgel!

- mellomulv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers er det jo artig med en kirke som ser ut som et digert mursteins-orgel!

Heh - den sammenligningen hadde jeg ikke tenkt på ..:D

Sabatier er fine saker, men den klassen der er et pes uten like å slipe for hånd - som å forme en bautastein med sandpapir - og jeg har harde slipestaver! ;)

Lenke til kommentar

..og så var turen kommet til siste bilde i Aprilfesten 2009. :)

Med utfordringen jeg hadde valgt gir siste bilde seg selv - kan ikke bli annet enn dette bildet, som får avslutte mine bidrag til Aprilfesten 2009 - som for meg har vært av og med min kjære Planar 1.4/50 T* ZE. :)

Bilde 30. Hei Zeiss.

post-71211-1241115600_thumb.jpg

ISO 100

f/5.6

1s

Objektiv: 24-70

(Kom etterpå på at jeg skulle zoomet til 50mm, men tror det er nok bilder for april nå.. ;))

Lenke til kommentar

Det har vært en morsom aprilfest - utfordrende og lærerikt. Var morsomt å prøve 100mm + 50mm macro - gir vanvittig forstørrelse, men på bekostning av DOF - funker nok best til makrobilder av flater.

Gøy å prøve ut muligheter og begrensninger - skal gjøre noen flere bokeh-tester, men tror styrken til objektivet er skarphet når jeg har blendet litt ned.

I april måned tok jeg bare bilder med (og i dag av) 50mm-objektivet, og klarte derfor ikke bare Entusiast, men nesten også Purist - tok familiebilder ikke tiltenkt Aprilfesten, men det var fremdeles med 50mm.. :)

Får velge ut bilder til samletråden - blir i alle fall Voight-Kampff og Why, tenker jeg..

Men - nå er det natta. Madammen har som sagt foreslått en "Maifest" - en måned hvor jeg ikke tar bilder, eller enda verre - sitter og justerer/redigerer til langt på natt!! :D

Takker for oppmuntrende feedback - jeg har mye å lære, og setter pris på tips, råd og kommentarer. :)

Lenke til kommentar
Madammen har som sagt foreslått en "Maifest" - en måned hvor jeg ikke tar bilder, eller enda verre - sitter og justerer/redigerer til langt på natt!! :D

Det er nok flere som begynner å gå lei av redigering til langt på natt. Greit med en pause. Fint å få hilse på objektivet til slutt i festen, med innlagt fyrverkeri på frontlinsa.

Lenke til kommentar

Knallbra slutt på en ellers sterk tråd. Har ikke fått rotet meg til å kommentere tidligere, men Styrke og kanskje spesielt Troperegn (selv om jeg hadde beskåret litt) er personlige favoritter. Voight-Kampff var også snasent.

Lenke til kommentar

Jo, troperegn hadde nok hatt godt av litt beskjæring, men når utfordringen er bruk av fastoptikk så er det liksom juks med for mye cropping. ;)

Takk for kommentarer, alle sammen! :)

Edit: På tide med ny avatar var det også.. ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...