Trondster Skrevet 23. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Når det blir så mye som det der begynner det å bli vanskelig å få vekk i enkelte tilfeller.. Du burde virkelig sende det til rens ..Men rense selv eller få andre til å gjøre det? Fra den gode lokale fotosjappa: Det koster 600,- for et sensorrens.Hvis du har mod på at gøre det selv koster swabs 395,-, rensevæske 95,- og en blæsebold 195,- men så er der også til et par gange. ..Er dette fornuftige priser? Gjør det gjerne selv - risikerer ikke så mye med så gammelt hus som mitt.. Og ja, 5dmk2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Som sagt - nesten en "serie" av blomstrende trær - skrev det allerede etter to bilder, ettersom jeg bare måtte få med meg dette motivet. Er ikke sikker på hva det heter, men er rimelig sikker på at jeg ikke har sett noe sånt i Norge. Blomstene er opp mot ti centimeter høye, og dekker hele treet - imponerende syn! Bilde 23. Blomstertre II. ISO 100 f/5.6 1/125s For et tre!! Ok - denne var fort og gæli - ville bare vise helheten: (..og ja, det finnes myye større eksemplarer her nede!) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Ja, Magnolia blomstrende på bar kvist er alltid et flott syn RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Er ikke sikker på hva det heter, men er rimelig sikker på at jeg ikke har sett noe sånt i Norge. Blomstene er opp mot ti centimeter høye, og dekker hele treet - imponerende syn! Da har du aldri vært i Botanisk hage på Tøyen forstår jeg. Imponerende syn er det uansett. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2009 Rapporter Del Skrevet 23. april 2009 Jada, den blomstrer i Tøyen bot., jeg har hatt fire ulike typer Magnolia, nå har jeg bare en (Magnolia "Wadas Memory"), her er en annen "Susan" jeg hadde. RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Ah- Magnolia de heter. Som botanikk-eksperter kan dere kanskje hjelpe meg med å identifisere det nydelige treet jeg har i hagen også, da. Kanskje jeg får det med her.. Litt trangt med 50mm, og det skulle gjerne vært med litt mer grønt først.. Magnolia-trærne er det mange mange av i hagene rundt omkring - nydelig syn om våren. Hadde jeg visst navnet på forhånd hadde det blitt link til Ryan Adams - enten med eller i . Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Hvor er treet da...? RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Hvor er treet da...?RandiA I hagen min. Duh. Nei, det jeg mente med "kanskje jeg får det med her" er at jeg kanskje senere kunne ta et bilde av det til aprilfesten.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Ja, det var det jeg trodde du mente...så jeg kiket litt rundt "her" for å se det...men det er vel ikke så mye blader/blomstring på det enda kanskje.. RandiA Lenke til kommentar
Mellomulv Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Prøvde meg på noen skudd inne i en orkidé, men DOF blir så ufattelig tynt at det bare blir fokus på en tynn skive, selv på f/32.. Så - gikk derfor for et skudd av et lite blad som slynger seg opp foran selve blomsten.. Meget bra treff, synes jeg. Fin isolasjon av "tingen" fra bakgrunnen. Jeg får litt assosiasjoner til coverbilder på gamle science-fiction-paperbacks - mellomulv. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Meget bra treff, synes jeg. Fin isolasjon av "tingen" fra bakgrunnen. Jeg får litt assosiasjoner til coverbilder på gamle science-fiction-paperbacks - mellomulv. Takk for skryt - og velkommen til forumet! Lenke til kommentar
Mellomulv Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Var på vei hjem, og traff på disse utrolig blå blomstene. En veritabel vegg av små blomster nede ved fortauskanten - måtte bare skyte.. Jeg liker "Wallflower". Fint mønster du har fanget der, og fin farge! Jeg ville muligens ha gått litt nærmere (men ikke mye), men det blir jo bare personlig smak - mellomulv Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 Litt av utfordringen er jo også å prøve og teste - utvide grenser og finne ut av ting. Her er litt vidåpen bokeh på kort hold - med blits, sølvtøy og glass. Bilde 24. Nær-bokeh. ISO 100 f/1.4 1/80s Ser her at bokehsirklene blir litt deformerte ut mot kanten - men dette er da også på full åpning, og ikke langt fra nærgrensen.. Dette er tatt med blits rett på - tenkte jeg skulle teste med blits ut på kabel, men så mente batteriet i huset at det var på tide å lade. Mer teknisk eksperimentering dette her, da. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2009 Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 Den synes jeg ble spesiell og fin, både når det gjelder farger og komposisjon. (Mulig tallerkenens venstre side kunne vært tatt helt med i bildet...) RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. april 2009 Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 En smule uvanlig dokumentasjon av en bordoppdekning. Men hvorfor skal alt være så vanlig? Morsom vri. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 Det skal ofte overtalelse til å få mennesker med på motiver. Her er et noe utradisjonelt bilde av min kjære. Tok en serie, og som ofte er det øyeblikk man ikke poserer at man plutselig fanger det man er ute etter.. Bilde 25. Sadness. ISO 400 f/2.2 1/30s Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 Hihi - morsomt sånn det endret seg bare ved å dra litt i Shadows-slideren.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 Lekte litt tidligere i dag - men fikk noen helt andre assosiasjoner da jeg så resultatet. Ellers ny pers i kast-prosent - dette var ikke det enkleste selvportrettet!! Ble også ganske øm i øyet - tror ikke det var helt sunt å etterhvert kjenne varmen fra blitsen.. Bilde 26. Voight-Kampff. Cyborg ISO 400 f/32 1/100s Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2009 Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 Det var godt fotografert, men ganske grotesk RandiA Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. april 2009 Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 Det koster 600,- for et sensorrens. ..Er dette fornuftige priser? Mener å huske jeg betalte rundt 250,- på Japan Photo for å få broren min sin sensor renset (han bruker kun ett objektiv, så da er behovet for eget utstyr rimelig begrenset). Min egen sensor renser jeg selv – og det går ganske greit om man bare tar den tiden som trengs. Wallflower var en herlig eksplosjon av farver. Jeg har brukt en times tid i dag på å tråle rundt for å prøve å få til en dårlig kopi, med magre resultater. Knallbra bilde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå