potetskrell Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 "Tåke" er hvitt! og jeg liker det Jeg har etterhvert funnet ut at oppskriften på et bra bilde er lite rot og et klart fokuspunkt. (kanskje hele verden er klar over det, ikke vet jeg). Du har truffet ganske bra der. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Jeg tenkte på mer skog (altså på det første av tåkebildene). Syns det var så veldig mye grått i bildet. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Dere vet å kose dere Jeg liker veldig godt "Ro". Man trenger ikke å dra på fjellet for å finne det Forslår løsning #2 når du kommer hjem,og #3 på bildene du allerede har tatt. Noe jeg mistenker deg for å ha gjort allerede. Tom Takker - ble ganske fornøyd med den selv.. Nesten alltid deilig og fredelig når man .. (fantastisk tekst!!) #3 kan du jo allerede se jeg har brukt litt av, hvis du sammenligner med spoileren.. Skulle gjerne ha kjørt en #2, men jeg har bare rengjøringsutstyr for linser.. Burde jeg gå til fagmann, eller kan jeg gjøre det selv? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Ingen aner hvordan han kom seg inn dit, men han går under navnet "Maskinisten". En solbleket humle med skotsk aksent - "It's a Mercedes, Jim! It cannae go any faster!" Bilde 13. Maskinisten. ISO 400 f/5.6 1/250s Falt for han her under skyss til Gardermoen etter endt påskeferie.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Problemet*) med å ta blomsterbilder i hagen her nede i Køben er at mange av blomstene er i ferd med å blomstre av... (Se! Hvitveis i hagen!) Bilde 14. Problemet. ISO 400 f/4 1/125s *) Vel - det egentlige problemet er å komme hjem til full pollensesong, kikke litt i hagen, få overdose på allergi og deretter være groggy resten av kvelden.. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Du er så heldig! Jeg vil ha blomster snart.. Men blir vel mai før det skjer. Og da er jo festen over. Veldig pent Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Blåklokkevikua. Fresk og rein og god. Blåklokkevikua. Jeg er forresten helt enig angående allergisesongen. Noen ganger skulle jeg ønske at vi kunne hoppe rett fra vinter til sommer. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 17. april 2009 Rapporter Del Skrevet 17. april 2009 Hehehe, veldig godt fanget av Maskinisten. Rene og sterke linjer og farger. Det har vært for få humler med skotsk aksent hittil i festen! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 17. april 2009 Rapporter Del Skrevet 17. april 2009 Hehehe, veldig godt fanget av Maskinisten. Rene og sterke linjer og farger. Det har vært for få humler med skotsk aksent hittil i festen! Enig med Kjetil-H. Ikke så rent lite skarp, den Zeiss'en din gitt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. april 2009 Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Det ser ut som det er en langbeint stakkar til der inne også. Kanskje du skulle starte en miniatyrdyrehage, med tørkede solbleke, men fattede dyr. Passe doser med klart glass mot rødt også. Fornøyelig, men det må være et seriøst hull et sted her. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Langsom dag denne dagen - vondt i hodet og pollen. Men - likevel fascinert av de danske blomstertrærne - mange trær dekket av nydelige, fargerike blomster. Det hvite i bakgrunnen her er ikke himmelen - det er enda et tre, dekket av hvite blomster! Bilde 15. Blomstertre. ISO 100 f/3.2 1/60s Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Loket rundt på Kastellet og tok bilder av vindmøllen (store bygninger er mer velvillige med noe bredere enn 50 (effektive 80)mm..), men fant en fin vinkel til den aldeles nydelige St Albans-kirken. ..Og da ble det heller den. Bilde 16. St. Albans. ISO 100 f/8 1/250s Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Soundtrack - har Live 8 i bakgrunnen på mens jeg sitter her og kikker på gårsdagens bilder. Soundtrack er låta som kom opp i det jeg åpnet bildet - . Rett fra kameraet - ingen etterbehandling. Syntes det ble best sånn. Bilde 17. Why. ISO 100 f/1.6 1/100s Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. april 2009 Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Langsom dag denne dagen - vondt i hodet og pollen. Antihistaminer går jeg ut i fra at du har allerede? Hvis ikke så skaff deg tabletter fort som svint. Ikke særlig morsomt med denne plagen, selv om det er aldri så pent ute. "Blomstertre" er på grensen til rotete, men gir allikevel et pent inntrykk med sin fargeprakt. Ikke mye 20mm-fullframe-fortegning på "St. Albans" nei. Staselig tårn da. "Why": Grøss. Neste objekt for "Pimp my car"? Brutalt utilslørt. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. april 2009 Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Bilde 15 likte jeg. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 18. april 2009 Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Jeg likte "why". Det er en historie bak det. Fått seg en trøkk. Hvordan fant du dette motivet egentlig? Jeg må si jeg fascinerer meg av at absolutt alt er brent, unntatt nøkkelknippet. Merkelig! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Dang - tenkte meg en tur i Botanisk Have, men kom frem i det de lukket - fillern også. Ting lukker en god del tidligere i Køben. Danmark. Men - til serien (blir det nesten) av blomstrende trær fikk jeg allikevel fanget jeg denne over gjerdet.. Bilde 18. Kirsebærtre! ISO 100 f/4 1/320s Juhuu! Endelig ajour etter påsken! Liker gjerne å begrense til 1024 pixler loddrett, men her var det så mange smådetaljer at det ble "fulle" 1280.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Takker for gode ord om maskinisten og de andre bildene.. Why? Don't ask me why.. Ahem. Nei: "Why" står utenfor et verksted i lokalmiljøet. En svidd vegg forteller at den har brent der den står, og bilen ved siden av, som er enda mer utbrent, forteller hvor brannen startet.. Tror jeg lar denne detaljen tale for seg. I bakgrunnen er seteryggene. Forklarende bonusbilde - Bilde 17b: ISO 100 f/1.6 1/500s ..Og ja - liker skarpheten på objektivet - drar ikke så mye i spakene med smart sharpen.. Vel - synes jeg, da. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 18. april 2009 Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Bilde 18. Kirsebærtre! Noen fordeler har det å være sein, fargene er virkelig intense her. Fantastiske kirsebærblmoster mot en intens himmel. Kjenner våren rykker nærmere, fin følelse. Vakkert! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Antihistaminer går jeg ut i fra at du har allerede? Hvis ikke så skaff deg tabletter fort som svint. Ikke særlig morsomt med denne plagen, selv om det er aldri så pent ute. Aerius for the win! Den lille, blå pillen har endret livet mitt! Uhm - det der kom ut litt feil.. "Why": Grøss. Neste objekt for "Pimp my car"? Brutalt utilslørt. Takker - akkurat det som var meningen, overeksponert og det hele.. Noen fordeler har det å være sein, fargene er virkelig intense her. Fantastiske kirsebærblmoster mot en intens himmel. Kjenner våren rykker nærmere, fin følelse. Vakkert! Takker - kom frem til at jeg måtte dokumentere fargene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå