Beatsplash Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei! Har i dag vært samme med en gjeng og hentet russebilen vår. Den ble avregistrert av forrige eier 19.05.08, og kjennemerket er makulert. Jeg fylte i dag (31.Mars 09) ut salgsmelding på bilen, og Del2 blir levert i morgen av selger. Fikk med en forseglet konvolutt fra vegvesenet som da visstnok inneholdt årsavgiftoblater. Her tok jeg skrekkelig feil fant jeg ut, når jeg åpnet konvolutten da jeg kom hjem. Her var det oblater som det stod 09 på. Og dette er vel bare oblatene for innbetalt årsavgift i 2008? Det som er spørsmålet mitt kommer da her: Det stod i annonsen at årsavgift er inkludert, og de har i NAF-bruktbilkontrakten krysset av "JA" på følgende punkt; "Skal selger betale årsavgift for inneværende år?" Vil dette si at jeg da har rett til å kreve at selger skal betale årsavgift for 2009? Mvh, Henning Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 virker litt uklart, mulig at selger har ment at bilen ikke har skyldig avgivft fra 2008. Dere må uansett betale årsagiften før dere får ut skiltene, så kan ikke tro at selger mener han skal betale dette. det spørs vel om "innværende år" gjelder når bilen ble solgt uten skilter, men dere kan nok få han til å betale hvis dere lager et styr ut av det. Lenke til kommentar
Beatsplash Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Jepp. Virker som for meg at de har trodd at årsavgiften for 2009 er betalt, derfor har de skrevet under for dette på kontrakten. Får nå håpe på at vi slipper den årsavgiften, for det har ikke vi tatt med i budsjettet. Siden vi ble informert om at årsavgiften for 09 er betalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå