Gå til innhold

Beste kosttilskudd for å gå opp i vekt


Anbefalte innlegg

Det er noe slikt jeg også har lyst til å veie i overskuelig fremtid! :) Første målet er å nå 70 kg.

 

En vanlig dag:

 

 

Frokost:

 

1 brødskive med kjøttpålegg, eller en youghurt.

 

Lunch:

 

2 brødskiver med kjøttpålegg (ofte pølser skjært opp og lagt på brød)

 

Middag:

 

Går mye i potetstappe og enkle retter. Av og til take away mat, kebab, pizza, osv.

 

Etter middag:

 

Skjeldent noe som helst, men hender det blir noe brødmat her og.

 

Kvelds:

 

Brødskiver, eller middag. Kommer ann på om jeg har jobba sent.

 

 

 

Ved trening pleier jeg å være flink til å ta meg en banan før og etter trening. Prøver også som sagt å få i meg mye sjokolademelk. Jeg regner med at dere kommer til å si at jeg må spise mer fisk, og drikke melk. Dette er 2 ting jeg desverre ikke kan fordra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det du trenger er et mer variert kosthold for å få rett forbrenning. men vil ikke si at du spiser veldig lite, men litt lite spiser du.

 

Få i deg en 2-3 brødskiver hver morgen, varier pålegget.

 

Ellers får du starte med shake 2 ganger om dagen. Om ikke dette hjelper kan du oppsøke lege for å få sjekka forbrenningen din. Noen er bare naturlig tynne.

 

Bare husk på at selv om du ser tynn ut er fortsatt risikoen for hjerte og kar- sykdommer like stor som om du skulle vært overvektig.

Lenke til kommentar

Spis veldig ofte og ikke nødvendigvis like mye. Selv veide jeg 54 kg etter mandeloperasjon i september, veide det til desember da jeg bestemte for å legge på meg. Er 1.75 høy. Veier i dag ca. 64 kg. Spiser havregryn til frokost, tre toast på skolen, havregryn når jeg kommer hjem, så middag, så havregryn etter det. Går opp hvertfall en kg per måned om du følger det kostholdet der. Ellers er det som tidligere sagt i tråden veldig bra å gå rundt å knaske nøtter. Er selv allergisk mot mandel/hassel, men peanøtt, cashew, pistasj og rosiner er en god blanding! :)

 

Trener forsåvidt også 3 dager i uka så har ikke blitt noe særlig fett, så og si alt har lagt seg i musklene.

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar
Det er noe slikt jeg også har lyst til å veie i overskuelig fremtid! :) Første målet er å nå 70 kg.

 

En vanlig dag:

 

Frokost:

 

1 brødskive med kjøttpålegg, eller en youghurt.

 

Lunch:

 

2 brødskiver med kjøttpålegg (ofte pølser skjært opp og lagt på brød)

 

Middag:

 

Går mye i potetstappe og enkle retter. Av og til take away mat, kebab, pizza, osv.

 

Etter middag:

 

Skjeldent noe som helst, men hender det blir noe brødmat her og.

 

Kvelds:

 

Brødskiver, eller middag. Kommer ann på om jeg har jobba sent.

 

Ved trening pleier jeg å være flink til å ta meg en banan før og etter trening. Prøver også som sagt å få i meg mye sjokolademelk. Jeg regner med at dere kommer til å si at jeg må spise mer fisk, og drikke melk. Dette er 2 ting jeg desverre ikke kan fordra.

Du spiser veldig lite, vil jeg si. Det første jeg hadde gjort er å doblet størrelsen på porsjonene på alle måltidene hvis du ikke klarer melk. En banan før og etter trening er veldig lite, og er på ingen måte nok som pre- og post-treningsmat. Husk på, man tror alltid at man spiser mer enn man egentlig gjør. Går man ikke opp i vekt er det bare en ting å gjøre, og det er å øke mengden mat.

 

Bare husk på at selv om du ser tynn ut er fortsatt risikoen for hjerte og kar- sykdommer like stor som om du skulle vært overvektig.

Nåja, overvekt og lite aktivitet er en av de viktigste årsakene til at folk får hjerte- og karsykdommer.

 

Huff, 1 kilo i mnd. Dette var litt demotiverende. Hadde håpet det fantes noe som gjorde jobben enda mer effektivt.

En halvkilo i uka kan du lett klare hvis du spiser nok. Noen vil velge å følge "regler" som å ikke øke mer i vekt enn 0,5 kg i uka og ikke ligge mer enn 500 kcal i overskudd, men så lenge som fettprosenten ikke øker drastisk kan du godt ha mer overskudd og større vektoppgang. Se kostholdet i treningsloggen til Jompa. Litt mye shakes for min egen del, men fyren vet å få i seg kaloriene (hvis han følger planen da :p)

Lenke til kommentar

Takk for tips folkens. Skal ta en tur innom treningsloggen til Jompa, som nevnt.

 

Problemet med matinntaket er at jeg blir så fort mett. Og jeg spiser sakte, og har ikke alltid tid til å spise 4 brødskiver. Tror shakes er veien å gå, tror det er lettere å få i seg... (?) Skjønner også at frokost er viktig, så jeg skal prøve å få inn mer godsaker der.

Lenke til kommentar

Til de som har hurtigmikser/blender kan jeg anbefale å bruke denne. Til de som ikke har, vil jeg anbefale å kjøpe.

 

Blandet en 2-3 dl melk og samme mengden havregryn i mikser, som ble til to svære glass med pulverisert havregryn-shake, som både var god og energirik.

 

Poenget er, at du kan putte oppi så mye rart uten at det merkes på smak eller konsistens (kommer jo seff helt an på) og det er så mye lettere å få ned.

 

Blir litt som rå egg kontra kokt egg. Det er lettere å få ned 10 rå egg på 10 min enn 10 kokte egg.

Lenke til kommentar

jeg prøvde å blande 2 måleskje med whey tech protein (37 gram protein), 2 bananer, og et par kopper med havregryn og en liten neve nøtter + endel vann i hurtigmikseren. resultatet var fenomenalt kvalmende, det var egentlig et eksperiment. jeg har alltid prøvd å lete etter lettvinte metoder for å få i seg næring, det er tungt og spise mye mat så å blande noe i hurtigmikseren er en positiv ting. men dog, problematisk å finne en god oppskrift.

Lenke til kommentar
Husk at du forbrenner 200-300 kcal per kilo muskler du har , jo mer muskler du har jo mer forbrenner du..

 

Opp i vekt ved å trene: (uten å legge på deg)

Synest at den beste måten å gå opp i vekt er å trene volum, funket for meg..

Husk at du må spise sunt også da , dropp sjokoladen.

 

Opp i vekt uansett hva du spiser (legge på deg):

Dette er vel den leteste veien for å gå opp i vekt uten å gjøre noe spesielt ennå å spise! Spis mettet fett (Rett meg hvis feil) , og bare hel ned brus og spis masse dritt! Du kan jo også prøve kreatin og ganer.

Opp i vekt ved å trene: (uten å legge på deg) :dontgetit:

 

Mettet fett

 

Mettet fett har bare enkeltbindinger i de tre tilknyttede fettsyrene. Et stort inntak av mettet fett kan føre til økt nivå av fettstoffet kolesterol i blodet. Dette kan på sikt føre til at blodårene blir tette og i verste fall føre til åreforkalking, hjertekrampe, hjerteinfarkt eller hjerneslag. Mettet fett får vi fra dyreriket, for eksempel smør,fløte,ost og pølse.

 

 

Umettet fett

 

Umettet fett er den sunneste typen fett for mennesker, og kan være med på å minske risikoen for blant annet åreforkalking.

 

Enumettet fett har en dobbeltbinding i fettsyremolekylene. Denne typen fett finner man stort sett i ulike matoljer, slik som mais-, raps- og olivenolje.

 

Flerumettet fett har to eller flere dobbeltbindinger i fettsyremolekylene. Dette er den sunneste typen fett for mennesker. Denne typen fett finner du i bl.a. fet fisk som f.eks. laks og makrell, i tran og i soyaolje.

fett@Wikipedia

Lenke til kommentar
Tror jeg har opprettet en tråd om oppskrifter og slikt. Vi kunne jo fått liv i den igjen og faktisk jobbet litt med å finne noen gode oppskrifter som vi kunne dele med de andre.

 

Veldig greit om vi faktisk finner gode oppskrifter.

Ja, gjør det! Mange som vil ha nytte av det, tror jeg!

 

Nå håper jeg folk vil begynne å skrive mer! i den. Kan bli et bra tilskudd til dette forumet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...