Gå til innhold

Beste kosttilskudd for å gå opp i vekt


Anbefalte innlegg

Ja, det er sikkert fler som har spurt om dette.

 

Men jeg spør igjen: Hvilket kosttilskudd skal jeg knaske for å legge på meg? Proteinshake? Kreatin? Har egentelig ingen anelse. Hørt om noe som heter gainer også... Jeg trenger styrke 3 ganger i uka. Er 182 høy og veier 60 kilo. Vil OPP i vekt, og det asap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er sikkert fler som har spurt om dette.

 

Men jeg spør igjen: Hvilket kosttilskudd skal jeg knaske for å legge på meg? Proteinshake? Kreatin? Har egentelig ingen anelse. Hørt om noe som heter gainer også... Jeg trenger styrke 3 ganger i uka. Er 182 høy og veier 60 kilo. Vil OPP i vekt, og det asap.

eldorado mandler. en liten pose 250 g, så spiser du 161 gram hver dag (det gir 1000 kcal) det blir et fint lite overskudd i tillegg til det andre du spiser. 161 gram gir 34 gram proteiner, ca 90 gram fett og 14 gram karb

 

så kan du innta havregryn + melk for å få inn noe ekstra karbohydrater gjennom dagen. yoghurt, frukt er ikke å forakte.

 

gainer er også mulig, men den gaineren må du styre 180 grader unna hvis kostholdet ikke er i orden. gainer alene gir ikke mange kalorier uten et godt kosthold.

Lenke til kommentar

Så nøtter (mandler) er bra. Banan spiser jeg hver gang jeg trener, ca. Prøver også å få i meg en del sjokolademelk. Men det jeg har lurt på er om brus er bra eller ikke for å gå opp i vekt? Sukkeret må jo bidra noe på vei opp, tenker jeg...

 

Kan du forklare mer ang. Gainer?

Lenke til kommentar

gainer er som regel en blanding av karbohydratpulver og proteinpulver i en og samme bøtte. men som sagt, det blir en dyr affære hvis du kjøper det og ikke spiser godt med mat ved siden av.

 

PF sin Big Mass har forresten også tilsatt noe omega 3-6-9. men jeg ville styrt unna gainer og heller kjøpt de tingene separat (men det er nå min mening)

 

Ang brus så fins det bedre ting enn brus. syre-klisjet gjør mer skade enn den gjør godt. men hvis du kjøper tilskudd så har jeg laget en liten sammenligning mellom proteinfabrikken og tech nutrition på de mest vanlige tilskuddene:

 

Pro-80 Whey: 4,27 gram protein per krone (TN)

100% Whey: 4,388 gram protein per krone (PF)

 

Carb-100 Neutral: 16,593 gram karb per krone (TN)

Carbo Fuel Nøytral: 16,934 gram karb per krone (PF)

 

Kreatin Monohydrat 0,5 kg: 149 kr (PF)

Kreatin Monohydrat 0,5 kg: 169 kr (TN)

 

alle tilskuddene er beregnet uten noen rabatter eller lignende. man får etter hva jeg kan se mer fra pf for pengene enn hos tech nutrition. men nå fins det flere butikker der ute så det får andre reklamere for, for jeg er ikke så veldig godt kjent med de.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Vil ikke anbefale melk :)

Ødeleger jo bare kondis helt

dessuten så er det bare usunnt :D

Ødelegger kondis? Vet du hva du snakker om i det hele tatt? Sunt i lengden er det ikke, men så lenge som man kjører det i en måned eller to så skader det ikke.

Hmm, det var ikke første april enda da du la inn svaret.

 

Uansett, jeg hater melk.:)

2640 kcal og 132 g protein ekstra per dag.

 

Men for all del, du kan jo alltids se om 500 kcal ekstra gjennom gainer gjør jobben :)

Lenke til kommentar

Husk at du forbrenner 200-300 kcal per kilo muskler du har , jo mer muskler du har jo mer forbrenner du..

 

Opp i vekt ved å trene: (uten å legge på deg)

Synest at den beste måten å gå opp i vekt er å trene volum, funket for meg..

Husk at du må spise sunt også da , dropp sjokoladen.

 

Opp i vekt uansett hva du spiser (legge på deg):

Dette er vel den leteste veien for å gå opp i vekt uten å gjøre noe spesielt ennå å spise! Spis mettet fett (Rett meg hvis feil) , og bare hel ned brus og spis masse dritt! Du kan jo også prøve kreatin og ganer.

Lenke til kommentar

Men det virker som det er litt uenighet her.

 

Kan dere med peiling slutte dere opp om at å drikke 2 shakes med protein daglig vil gi en positiv effekt på vekta, sammen med trening? Og for å ha dette nevnt: Jeg vil opp, uansett hva. Det kan godt være litt ekstra fett på kroppen, alt behøver ikke være muskler. De kan jeg ordne med senere. :)

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

Som sagt så handler det om kalorioverskudd, du må få i deg flere kalorier enn du bruker i løpet av en dag. Det holder selvsagt ikke med shake alene, men i tillegg til kostholdet ditt bør det ha effekt.

 

Kan ikke du skrive hva du normalt spiser i løpet av en dag?

 

 

PS: Er 180 høy og veier idag ca. 85kg, jeg er ikke feit, men egentlig helt passe.

Endret av Ferchie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...