jornboss Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Selv en Q9550 slår E8600 mye når du kommer opp i ekstreme skjermkort. Overklokker du den freser den også fra E8600 - vel det er bare for å si ifra at ytelse er ikke relatert til to-kjerner. Grunnen til den høye ytelsen på to-kjerner har vært frekvensen - ikke at 4 kjerner er dårligere. Q9550@3,5 Ghz og E8600@3,5 Ghz så er Qen totalt sett best. Men jeg skal ikke gnage mer nå. Har du bestemt deg så har du.... EDIT: grunnen til at jeg nevner Q9550 er at den vil kun koste deg 200,- ekstra. Du kan forøvrig bruke alt du har tenkt på i handlevognen. Ta en titt her før du bestemmer deg. Her ser du ihvertfall at i7 blåser de andre selv med dårligere skjermkort! E8600 vs Q9550 kan diskuteres akkurat for enkelte spill. Noen ganger kjører E8600 bedre enn Q9550. Endret 1. april 2009 av jornboss Lenke til kommentar
nipton Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 linken funker no sorry, men poenget mitt er at hvorfor skal du bruke så pass mye penger på en pc når du lik så godt kan bruke pitte litt mer å spare i fremtiden.. men men ikke mine penger Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Vel.. det kommer nok til å bli 2kjerner... Skjønner hva dere mener med at det er lurt, men det holder i dag å ha to kjerner(etter det jeg har skjønt)... kan like gjerne vente noen år til I7 blir billigere eller noe annet har kommet. :!: Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Overklokker du i7en så står kompisen din stille i lyskrysset mens du freser rundt i GTA4 lol Det samme vil skje med en overklokka E8600 og et GTX285. (det gjelder forsåvidt en uklokka E8600) Vel jeg synes også at handlevognen din er bra. Mine forslag er følgende: 1. Dersom du ikke skal oveklokke mye, så trenger du ikke bruke 500 på en ekstra kjøler 2. dersom du skal overklokke så vile det vært fornuftig uansett å kjøpt E8500 og spart 500,- på det. 3. De 5 hundre kunne vært brukt til blant annet vært brukt på å kjøåe hovedkort med DDR3 og DDR3 ram. Dette gir noe økt ytelse. 4. Dersom du har 64 bit så kunne maskinen kanskje vært tjent med enda mer ram. 5. i7 oppsett hadde kostet deg ca 600,- for hovedkort, 200,- for prosessor og 100,- for ram brikker. Jeg kan ikke skjønne at det ikke er et must? Ekstrem gaming fra gtx285 og bedre så yter i7 mye mer. 1. Støy er også en faktor vet du. 2. 100% enig 3. Det koster mye mer enn det smaker 4. 4GB holder leeenge 5. Det er 1000 kroner mer det, noe som faktisk er ganske mye for mange. Hvorvidt han bør spare kan jo diskuteres Men, tenk over ram-valget. Du vil ikke ha minne-trøbbel, tro meg! Se på corsair, mushkin og lignende. Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Nå er pcen bestillt takker for alle svar^^ Btw... bestilte i går kveld så fikk ikke med meg det siste innlegget... men håper det funker, så får jeg prøve å bytte hvis det ikke virker... handlevogn Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Ser veldig bra ut Alltid ting som kan forbedres, men det der kan jeg garantere at du kommer til å bli fornøyd med! Gratulerer med ny pc Er aldri en skam å slenge opp et bilde av systemet her, når det er ferdig Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 toppers^^ skal legge ut bilder, men Amentio bestemte seg for å ikke sende delene før etter påske-.- Kommer så fort jeg har bygd Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Den pcen kommer til og dra det meste ihvertfall til neste sommer;) Og når man ser på spillytelse på I7 og 775 så ligger det ganske likt utenom i et par spill. Men spillerm an på 1680x1050 foreks. så er 775 fintfint fremdeles. Så absolutt ikke dprlig valg Emanuel Angående minne til I7 så får man helt greie 3gb sett til 600-700;) Endret 27. april 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå