Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ja gled dere, nå som verden skal lide hardt og brutalt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helvette og himmele er fakta og det gjelder alle uansett om dere tror på gud eller ikke.

Et eksempel :

Si at en kar spør meg om veien til stavanger og eg sier: jo da må du kjøre E39.

Og vedkomne tror meg ikke

- eg sier at jo det er sant, veien til stavanger er E39!

- Nei eg tror deg ikke sier karen

- Men det er sant du må tru meg, ellers vil du gå deg bort.

Og eg finner frem kartboka mi og karen tror meg fremdeles ikke.

Men det er jo slik at veien til stavanger er E39 enten du tror det eller ikke.

Samme med at veien til Himmelen/gud er jesus. Kartboka her er bibelen. ;)

Helvette gjelder uansett om dere tror det eller ikke. Se sannheten i øynene og søk jesus. Han er veien.

Amen

Endret av Purplesnake
Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å benytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
Helvette og himmele er fakta og det gjelder alle uansett om dere tror på gud eller ikke.

Amen

Helvette og himmele er fantasi og det gjelder alle uansett om dere tror på gud eller ikke.

Amen

Kjempefint argument ikke sant?

Lenke til kommentar

Hva mener du da? At det kun er et stort intet? Kan du forklare hvorfor det ikke lages olje lenger? Orker ikke forklare hele den nå men poenget mitt er noas ark ;) Den store flommen har trykka samen masse tropiske greier og etter en prosses ble dette til olje ;) Men det lages ikke mer olje av seg selv lender. Det er jo rart

Lenke til kommentar

Nuvel. Selv om Kristendom/Islam og Jødedommen er i flertall på jorden, så er det en relativt stor andel av befolkningen som tror på reinkarnasjon.

Har disse feil?

Levemåten som de Kristne oppfordrer til deler store trekk med andre religioner - og de positive sidene ved kristendom er kjempefine.

Jobber en aktivt for å redusere sin påvirkning av de 8 dødssyndene blir en med all sannsynlighet et bedre menneske.

På samme måte som den 8-delte veien til frelse som en finner i Buddhismen også med all sannsynlighet gjør deg til et bedre menneske.

Hvorfor skal en da se ned på ting som hjelper andre mennesker, bare fordi de velger å tro på noe annet enn deg?

Lenke til kommentar
Den store flommen har trykka samen masse tropiske greier og etter en prosses ble dette til olje ;) Men det lages ikke mer olje av seg selv lender. Det er jo rart

Olje blir fremdeles produsert, men produksjonen per år er ikke signifikant i forhold til forbruket.

Lenke til kommentar

Nuvel. Selv om Kristendom/Islam og Jødedommen er i flertall på jorden, så er det en relativt stor andel av befolkningen som tror på reinkarnasjon.

Har disse feil?

Levemåten som de Kristne oppfordrer til deler store trekk med andre religioner - og de positive sidene ved kristendom er kjempefine.

Jobber en aktivt for å redusere sin påvirkning av de 8 dødssyndene blir en med all sannsynlighet et bedre menneske.

På samme måte som den 8-delte veien til frelse som en finner i Buddhismen også med all sannsynlighet gjør deg til et bedre menneske.

Hvorfor skal en da se ned på ting som hjelper andre mennesker, bare fordi de velger å tro på noe annet enn deg?

Hadde kanskje en litt respekløs tone i mine inlegg ja men eg selv er kristen og vet hvor godt eg har det og hvor godt det er å vere kristen. Så ble vel kanskje litt overivrig i å prøve å overbevise andre om det eg tror på. Vil at flere skal kjenne godheten i det ;)

Mente ikke at det er noe galt i dei andre religionene. Alle har jo positive sider og om du lever etter god karma blir du vel et bedre menneske. (er det karma?)

Men uansett om du blir et bedre menneske mener eg at du kommer ikkje til himmelen på andre måter enn gjennom Jesus :D

Håper det var forståelig ;) ble vist litt rotete

Den store flommen har trykka samen masse tropiske greier og etter en prosses ble dette til olje ;) Men det lages ikke mer olje av seg selv lender. Det er jo rart

Olje blir fremdeles produsert, men produksjonen per år er ikke signifikant i forhold til forbruket.

Ja men det er jo fordi det fremdeles er vegetasjon under trykk, mente ikke at det allerede hadde gått tom :p Men at den store mengden vegetasjon som kom under da "flommen" ikke komer igjen ;)

Lenke til kommentar
Men uansett om du blir et bedre menneske mener eg at du kommer ikkje til himmelen på andre måter enn gjennom Jesus :D

JeppJepp, du kommer til himmelen eller helvete, andre blir reinkarnert i et evig håp om å bli kvitt mer og mer smerte, andre bare dør.

Men at den store mengden vegetasjon som kom under da "flommen" ikke komer igjen ;)

Hvis vi blir enige om at din "flom" og mine "360 millioner år" er det samme, så er vi enige.

Kun hvis vi stopper bruk av olje, og venter en flom eller 360 millioner år, så får vi like mye olje som vi hadde før utvinningen startet.

Lenke til kommentar
Hva mener du da? At det kun er et stort intet? Kan du forklare hvorfor det ikke lages olje lenger? Orker ikke forklare hele den nå men poenget mitt er noas ark ;) Den store flommen har trykka samen masse tropiske greier og etter en prosses ble dette til olje ;) Men det lages ikke mer olje av seg selv lender. Det er jo rart

Tja, hvilke beviser har vi for at det er noe annet det som diktet opp av mennesker?

Noas ark = sprøyt

Lenke til kommentar
Hmm, stoler ikke på evolusjonsteorien eg :p Er ingen håndfaste bevis eg har fått kjennskap til enda så... Har du noen?

Er det forresten evolusjonsteorien du er liksom?

Blir litt av det samme for meg og din gud da. Jeg skulle ønsket å tro på det, men jeg har enda ikke fått noen skikkelige bevis :)

Når det gjelder evolusjonsteorien, så føler jeg at de fossile funnene av mennesker som vi har funnet og datert til 2.2 millioner år tilbake og fremover danner en beviskjede som gjør at jeg stoler på denne teorien.

Datering på grunnlag av C-14 metoden virker for meg nokså sannsynlig gitt det jeg vet om atomfysikk - så derfor stoler jeg også på de tidsepokene som evolusjonsteorien trenger for å fungere også stemmer.

Når det er sagt, så ser jeg ingen grunn for at kristendom og vitenskap ikke kan leve sammen.

Endret av Sondring
Lenke til kommentar
Noas ark = sprøyt

Både og :) Flommen kan ha blitt opplevd da enten atlanteren trengte inn i middelhavet eller da middelhavet trenget inn i svartehavet. Flommen i de tilfellene vil ha virket nokså sjokkerende på de som bodde der på den tid.

Sjokkerende nok til å lage en myte om hvorfor akkurat de overlevde.

Historien om den store flommen finner en igjen i mange religioner:

http://en.wikipedia.org/wiki/Deluge_(mythology)

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

IDF drar en old-school doomsayer-taktikk for verve folk til troen sin.

Å skremme folk til å tro... Vit at du, IDF, gjør mange usikre mennesker der ute redde. Hvorfor er du slem? Hvorfor ikke heller fokusere på det positive med din religion for å lokke folk til den?

Nei, huff. Hadde jeg vært kristen skulle jeg ha bedt for deg. :)

Lenke til kommentar
Noas ark = sprøyt

Både og :) Flommen kan ha blitt opplevd da enten atlanteren trengte inn i middelhavet eller da middelhavet trenget inn i svartehavet. Flommen i de tilfellene vil ha virket nokså sjokkerende på de som bodde der på den tid.

Sjokkerende nok til å lage en myte om hvorfor akkurat de overlevde.

Historien om den store flommen finner en igjen i mange religioner:

http://en.wikipedia.org/wiki/Deluge_(mythology)

Joda, mulig det har vært en flom, men det er ikke noe bevis for en ark. En fortelling om kun en flom uten en ark hadde neppe blitt noe stor suksess. Og gud skapte flommen, the end :p

Lenke til kommentar
Og gud skapte flommen, the end :p

Når en møter det uforklarlige, så er en gud nærliggende å gå til. Det gjaldt jo i middelalderen, men også i moderne vitenskap - hva skapte universet ? Hva/hvor kom energien til det store smellet fra ?

Hvorfor er kattene så forbasket søte ? Og hvorfor fallt den jenta for meg ?

:p

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

Tja, hvilke beviser har vi for at det er noe annet det som diktet opp av mennesker?

Noas ark = sprøyt

Noas ark er faktisk en sann historie, men det som står i bibelen er selfølgelig LØGN. I bibelen får vi intrykk av at det var en verdens flom. DET ER FEIL. Det var en liten flom ned i pakistan der ein kar bygde en båt før en flom, tok med seg et par dyr, IKKE ALLE DYR I VERDEN.

Såg dette på history channel.

Lenke til kommentar

Noahs ark er funnet ja. :) Vil gjerne høre mer om din versjon eller om det går ann å finne den discovery filmen på nettet en plass. :p

Men denne diskusjonen kan vi ha i det uendelige (til dooms day hvertfall hehe). Uansett hva du mener og tror på så kommer du til et punkt der du må tro ;) Jeg har blitt fortalt av en annen kristen at saken om gud finnes eller ikke : ta den opp med gud selv og han vil vise deg ;)

Sondring : Om du vil tro så anbefaler eg deg til å reise på en kristen leir i sommer og gå til forbønn elns har utallige venner som har blitt : "fødd på ny" på liknende og samme måte :p pluss at på en leir er det alltid myye gøy som skjer uansett om der er en nonbeliever :) Eller snakk med en predikant. Må jo innrømme at i mitt fylke har vi en veldig god en. Han er så flink til å snakke at han når virkelig inn til alle som hører på :p Er mange som ikke er så flinke :)

Og J-Core : er helt enig med deg i at skremme teknikken fungerer fint lite :lol:

Edit : Håper noe gav mening, gidder aldri lese gjennom etterpå ;)

Endret av Purplesnake
Lenke til kommentar

Er litt skremt av ekstremisme for å være helt ærlig, så noe vekkelsesmøte vil jeg nok styre unna - og jeg er nok litt for gammel til å tilbringe sommeren i telt på en leir :)

For å finne ut mer om kristen livsstil uten å måtte gå til tungetale og halleluja overdoser så ville jeg nok heller anbefalt en serie bøker skrevet av Abbed Christopher Jamison - de er desverre på engelsk, men veldig gripende og opplysende - og et glimrende første skritt for å nærme seg Kristendommen. Særlig hvis en føler at en er utstøtt av Kristendomsamfunnet på grunn av holdningen til de mer ekstreme kristne.

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...