Gå til innhold

Aprilfest 2009 - k.n.b - Gaussian Blur

Anbefalte innlegg

Jeg skal innrømme at jeg var litt i tvil om tittelen på det siste der. Den containertrucken har jeg hatt under oppsikt en stund, men den lettere modifiserte skriften på siden så jeg ikke før midt under fotograferingen. Fristelsen ble vel for stor.

Fasetter er fra den ombygde gamle Sjølysthallen på Skøyen ja. Jeg passerer også dette bygget på vei til/fra jobb.

Takk for mer eller mindre animerte kommentarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18. April

Skyggen av et tre

Dette er et eksemplarisk utgave av et tema jeg har prøvd meg på flere ganger (skygge av tre, altså - ikke GB).

GB behandling er morsom her også; men jeg tro at dette bildet hadde stått seg like godt uten. En gang i mai kanskje ?

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Utrolig stilig! Et utrolig stort tre på en stor bygning. Det passet perfekt! Det hadde kanskje vært greit å unngå alt av (det ekte) treet, men det er vel for mye å forvente.

Jeg syns du skal ha ros for fargene også. Sterke fine farger som passet utrolig bra sammen.

Lenke til kommentar

Hyggelig at dere likte bildet. Det er et poeng at skyggen er på en veggflate uten vinduer ja. Nå det gjelder det ekte treet er jeg litt ambivalent. Jeg ønsket i utgangspunktet å unngå å få det med, men det beste utsnittet jeg fant var dette, og da innfant jeg meg med at det ikke gjorde så mye egentlig. Det blir altså en antydning om hvor skyggen kom fra. De klonesterke kan evt. få ta en tørn...

Må nok vente til mai for et non-GB forsøk, og det vil nok kunne fungere. Men jeg har fått det for meg at GB egner seg forholdvis godt på murstein. Fargene forsøkte jeg å få frem nok, men ikke for mye.

Lenke til kommentar
Skyggen av et tre

Veldig bra! Jeg liker også at man får en antydning om hvor skyggen kommer fra, uten at jeg blir sikker på hva som er best hver gang.

Opera Spotlights

Det her er jeg enda mer misunnelig for enn det forrige. Og på begge synes jeg GB-teknikken gjør seg bra.

Lenke til kommentar

Hrm. Jeg tror jeg rødmer. Mange takk for skamros og den slags. Nå er det jo greit å ha god tilgang på motiver også da, føler meg nesten bortskjemt innimellom. Operaen er nok absolutt ikke uttømt for de som har lyst til å forsøke videre med denne bygningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...