tomsi42 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Men hva mente du egentlig med "lurt å bruke en påholden hånd" om "Rendalssølen"? Jeg mente vel at det var en fordel med moderat bruk av GB på det bildet. Relativt sett, altså. Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Her passet effekten din godt igjen (kanskje bortsett fra på trærne i bakgrunnen). Veldig fin understreking av den grove strukturen i barken. For øvrig nok en knallkomposisjon - perfekte linjevalg. Endelig fikk du bruk for motorsagen! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Dekorativt, imponert over hvordan dere kommer over motivene jeg... RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Jeg mente vel at det var en fordel med moderat bruk av GB på det bildet. Relativt sett, altså.Åh, slik å forstå ja. Jeg koplet ikke den helt, fordi jeg faktisk _har_ kjørt på med en del GB her. Mulig det ikke synes så godt på selve fjellet når man ikke har originalen å sammenlikne med. Det er utrolig praktisk å ha rommelig fotobag arnold_layne. Og jeg er enig i at effekten ser ut til å ha gunstig virkning på grov bark i fokus, mens det som er utenfor fokus gjerne blir en grøt. Takk for oppmuntrende kommentar. Takk for den RandiA. Akkurat det siste så jeg tilfeldig mens jeg satt på bussen forbi slottsparken på vei til jobb i morges. Jeg rakk så vidt å få de med i skumringen i kveld. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Takk for den RandiA. Akkurat det siste så jeg tilfeldig mens jeg satt på bussen forbi slottsparken på vei til jobb i morges. Jeg rakk så vidt å få de med i skumringen i kveld. Ja, se der...det gjelder å ha øynene med seg og se motivene...da er det mange muligheter som åpner seg.. RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 16. April Fasetter 85mm f/1.4 @f/5.6, 1/100s Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Du verden, det ble flott kunst, et genialt bilde! RandiA Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Enig, det er kjempeflott! Her kommer GB virkelig til sin rett! Jeg har gjort noen forsøk på det motivet, fullstendig uten å lykkes. Dette er skikkelig bra Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Veldig kult! Det virker som GB+USM gjør underverker med refleksjoner. Artig at bussen ble en såpass dominant del av refleksjonene. Det passet fint at den ene etasjen var mørklagt, men det kan jeg kanskje ikke gi deg æren for (eller har du flere hjelpemidler i fotobaggen du ikke har fortalt oss om?). Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 RandiA: Joda, noen ganger er arkitektur nærmest kunst (eller innbyr til det). Mange takk. kaian: Jeg har hatt dette motivet gående på vent siden Oktoberfesten. Like greit at det ventet til nå, ellers hadde det ikke vært lys i noen av etasjene f.eks. Ser ut til at dette er en type motiver som sluker GB rått ja. Hva var problemet ditt forresten? Tror timing er en fordel her, dvs. formiddagen ser ut til å være gunstig ut fra solens plassering. arnold_layne: Ser ut som det er noe med denne effekten og glassflater ja. Jeg stod jo og ventet en stund på at det skulle komme et større kjøretøy med litt farger på, og røde busser var ikke sistevalget i alle fall. Med hensyn til belysning, så gjelder det å ha de riktige "kontakter". Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Hehe, denne var flott. Kurver og linjer så det holder. En gul, en rød, to gule, et avrundet lyst felt, mange fragmenter.. Refleksjoner og potensielle refleksjoner er morsomme å jobbe med. På mitt fra den tolvte ventet jeg en stund på at lyset skulle bli riktig og at bildet i refleksjonen skulle gi mening. EDIT: Tolvte, ikke trettende Endret 17. april 2009 av Kjetil-H Lenke til kommentar
kaian Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hva var problemet ditt forresten? Tror timing er en fordel her, dvs. formiddagen ser ut til å være gunstig ut fra solens plassering. Timing er viktig! Jeg har nok forsøkt hovedsakelig i nokså flatt lys, og det har vel gjerne vært ettermiddagen. Funker ikke. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Hehe, denne var flott. Kurver og linjer så det holder. En gul, en rød, to gule, et avrundet lyst felt, mange fragmenter.. Refleksjoner og potensielle refleksjoner er morsomme å jobbe med. På mitt fra den tolvte ventet jeg en stund på at lyset skulle bli riktig og at bildet i refleksjonen skulle gi mening.Takknemlig motiv å jobbe med ja. Må ta en ny kikk på det bildet du nevner, jeg kan ikke ha sett nøye nok når jeg skummer gjennom trådene. Takk for kommentar. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 (endret) 17. April CuntMaster 35mm f/1.4 @f/8, 1/60s Endret 18. april 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Ser ut til at det kan være stil over slike innretninger også RandiA Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Cuntmaster Herregud. "Fasetter" var storfint - flott bygg, som jeg passerer på vei hjem fra jobb. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 CuntMaster??? Hehe.. Fasetter er fantastisk, rett og slett.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Cuntmaster Herregud. Don't google it "Fasetter" var storfint - flott bygg, som jeg passerer på vei hjem fra jobb. Er dette på Skøyen ? Tom Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hehehe! Det satt etpar failbloglesere og koste seg bra med dette igår.. Ellers - det tomsi sa.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå