tomsi42 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Her er gårsdagens resultat. Temaet er "kontraster", og da må man vel ha noe med relativt lite kontraster også? 12. april, fisketur under en flat himmel Mangel på kontrast må være lov. Eller så kan du ta en spansk en, og si at dette ilder er i stor kontrast til det forrige Det er flere ting jeg liker dette bildet. Bl.a. det at jeg må lete litt før jeg ser de to som skal ut å fiske. Samtidig får jeg følelsen av ro. Tom Lenke til kommentar
kaian Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Det er flere ting jeg liker dette bildet. Bl.a. det at jeg må lete litt før jeg ser de to som skal ut å fiske. Samtidig får jeg følelsen av ro. Det er bra, for det preger virkelig kysten i indre Oslofjord nå, når været er stille. Om bare noen uker så er det nokså forandret. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Må henge meg på skryten av 8. og 10. april. "Skagen er gul" er som nevnt før veldig bra sett. Fint komponert også. "Farvel og på gjensyn" er et VELDIG anderledes bilde, men det har en svært varm og behagelig stemning i seg. Sistnevnte er ganske hardt croppet, formoder jeg? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Må henge meg på skryten av 8. og 10. april. "Skagen er gul" er som nevnt før veldig bra sett. Fint komponert også. "Farvel og på gjensyn" er et VELDIG anderledes bilde, men det har en svært varm og behagelig stemning i seg. Sistnevnte er ganske hardt croppet, formoder jeg? Tusen takk! Neida, det måtte rettes en smule, men ikke mye, og så beskar jeg litt mer enn strengt tatt nødvendig, følte at det plasserte den øverste fuglen bedre: Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Det var ikke mye nei. Grunnen til at jeg spør er at sjøen ser ut som den er langt borte på en måte, altså at du enten har brukt tele eller croppet. Og når EXIF sier 50 mm antok jeg cropping - men det er kanskje etterbehandlingen som lurer meg? Har du gjort noe spesielt her? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Og når EXIF sier 50 mm antok jeg cropping Ah, bildet er tatt fra 9. dekk på danskebåten, på vei ut fra Fredrikshavn. Endret 13. april 2009 av kaian Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 8. april, Skagen er gul: Det er tydelig. Men en behagelig, varmgyllen gul. Veldig fin effekt fra den svake kontrasten mellom gult og gult. Flott bilde. 10. april, farvel og på gjensyn: Nok et flott bilde. Her har du truffet perfekt med gjenskinnet i havet, nydelig overgang i horisonten også. "Den flyvende mare" lager en forgrunn, og bidrar sterkt til dybdefølelsen i bildet. Om dette er en klisjé, er det fordi du skapte den. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Tusen takk for kjempehyggelige tilbakemeldinger! Klarte ikke å levere i går, så jeg kjente presset i dag. Har et par å velge mellom, men jeg velger dette: Gjentakelser uten tittel Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hehe. Genialt motiv! Jeg blir vanlig kritisert for, for liten DOF. Jeg synes kanskej det er litt mye DOF her. Bakgrunnen er i hvertfall litt forstyrrende dessverre. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Takk! Jeg forsøkte med litt ulikt fokuspunkt og dof, og synes dette ble "best". Det jeg trenger er vel samme oppsett mot en gunstigere bakgrunn. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Oi, den ble flott...veldig kreativt, dekorativt RandiA Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hiver meg på i at det siste motivet var skikkelig stilig. Ja, og bildet av det selvfølgelig. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 "Gjentakelser uten tittel": Er nesten misunnelig på grunn av dette bildet. Jeg har flere ganger fundert på løsninger med sykkelstativer, men aldri kommet over noe i nærheten av dette her. Nesten suggererende dybde. Tror faktisk også den stolpen bak der bidrar til inntrykket. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Herlige bilder, Kaian. Kommer ikke på noe mer å si, men skulle gjerne gjort det. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Igjen, tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger - det er veldig motiverende for å holde ut videre. En måned er mye lenger enn man skulle tro... Gjentakelser uten tittel II edit: vedlegg -> lenke Endret 7. februar 2010 av kaian Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hvordan i all videste verden har du fått til det der? Jeg likte det. Det er streker på kryss og tvers, uten at det egentlig ser så altfor rotete ut. Litt system i kaoset. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Enkel den der, men likevel mye liv i den... RandiA Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Kult bilde. Fine linjer og gode kontraster. Ja, en måned er lang. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Oi, denne var fin. Ikke bare pga de sterke kontrastene mellom glasset og metallrammene, men også den myke toneovergangen fra plate til plate gjorde seg veldig godt. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Sweet! Kaian, du får ikke lov til å gi deg før måneden er omme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå