Gå til innhold

Aprilfest 2009 - kaian - kontraster

Anbefalte innlegg

Her er gårsdagens resultat. Temaet er "kontraster", og da må man vel ha noe med relativt lite kontraster også?

12. april, fisketur under en flat himmel

Mangel på kontrast må være lov. Eller så kan du ta en spansk en, og si at dette ilder er i stor kontrast til det forrige :tease:

Det er flere ting jeg liker dette bildet. Bl.a. det at jeg må lete litt før jeg ser de to som skal ut å fiske. Samtidig får jeg følelsen av ro.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er flere ting jeg liker dette bildet. Bl.a. det at jeg må lete litt før jeg ser de to som skal ut å fiske. Samtidig får jeg følelsen av ro.

Det er bra, for det preger virkelig kysten i indre Oslofjord nå, når været er stille. Om bare noen uker så er det nokså forandret.

Lenke til kommentar
Må henge meg på skryten av 8. og 10. april. "Skagen er gul" er som nevnt før veldig bra sett. Fint komponert også. "Farvel og på gjensyn" er et VELDIG anderledes bilde, men det har en svært varm og behagelig stemning i seg. Sistnevnte er ganske hardt croppet, formoder jeg?

Tusen takk! Neida, det måtte rettes en smule, men ikke mye, og så beskar jeg litt mer enn strengt tatt nødvendig, følte at det plasserte den øverste fuglen bedre:

post-116334-1239647927_thumb.jpg

Lenke til kommentar

8. april, Skagen er gul: Det er tydelig. Men en behagelig, varmgyllen gul. Veldig fin effekt fra den svake kontrasten mellom gult og gult. Flott bilde.

10. april, farvel og på gjensyn: Nok et flott bilde. Her har du truffet perfekt med gjenskinnet i havet, nydelig overgang i horisonten også. "Den flyvende mare" lager en forgrunn, og bidrar sterkt til dybdefølelsen i bildet. Om dette er en klisjé, er det fordi du skapte den.

Lenke til kommentar

"Gjentakelser uten tittel": Er nesten misunnelig på grunn av dette bildet. Jeg har flere ganger fundert på løsninger med sykkelstativer, men aldri kommet over noe i nærheten av dette her. Nesten suggererende dybde. Tror faktisk også den stolpen bak der bidrar til inntrykket.

Lenke til kommentar

Igjen, tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger - det er veldig motiverende for å holde ut videre. En måned er mye lenger enn man skulle tro... :roll:

Gjentakelser uten tittel II

326278_m.jpg

edit: vedlegg -> lenke

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...