Gå til innhold

Har united-tråden tapt seg? Burde ting være annerledes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evt. en egen kategori i fotball-delen som heter nettopp "Kamptråder".

Der kan det være strenge regler til tittel og førstepost, slik at kamper er lette å søke opp, samtidig som førsteposten er informerende og trådstarter skriver litt om skadesituasjon, historie om oppgjøret og litt annet snacks.

"PL: Man Utd - Aston Villa 05-04-2009, 17:00"

"PD: Real Valladolid - FC Barcelona 04-04-2009 21:00"

"CL: Man Utd - FC Porto 07-04-2009 20:45 (1/4-finale)"

"PL: Øvrige kamper 04-04 - 05-04-09"

Lenke til kommentar

Interessant her, bra at det er flere av oss som vil løse det. Vi kan jo prøve å bidra fotballkategorien til et bedre sted, vi er ikke særlig flinke til å hjelpe hverandre. Gjør vi ikke? Ikke Mod/Admin som skal gjøre jobben sin, det er vi som skal gjøre vår del også. Blant annet ikke bidra med ild når det er allerede ild.

Points, god tanke. Men da må det blir en undergruppe under fotball. Også vi bør få en par fotballmod, altså har kun ansvar for fotball og evt sport? Det mangler vi tenker jeg kanskje?

Lenke til kommentar

Eg får si det eg ser noen her oppe hinter til men ikke sier rett ut eg da.

Hvis man i united tråden ikke gir overhodet rom til surr og moro så dør den tråden ut før du rekker å si seriøst innlegg. Det er eg helt sikker på.

Da snakker eg ikke om innlegg som kun er for e-penisen, eller flere av de som er nevnt her over. Men spydigheter, morsomheter osv. Hvis alle slike ting skal tas bort blir det ikke rare greiene igjen.

Man må kunne ha moro på f.eks liverpool's bekostning. Man må kunne linke til morsomheter med unitedspillere osv osv.

Dessuten må det være rom for de som ikke kan skrive lange og brennende innlegg slik som f.eks du gjør Wisbatov. Tråden er for "oss fans", ikke for "oss fans som er dønn seriøse hele tiden og skriver minimum 7 linjers innlegg om klubben vi elsker".

Men ser for all del poenget ditt. Ikke for å forsvare rene spam innlegg, men for å hindre at det blir dradd for lang i andre retningen også. Diskusjon skal være litt gøy og. Ikke bare interressant.

Lenke til kommentar
Eg får si det eg ser noen her oppe hinter til men ikke sier rett ut eg da.

Hvis man i united tråden ikke gir overhodet rom til surr og moro så dør den tråden ut før du rekker å si seriøst innlegg. Det er eg helt sikker på.

Da snakker eg ikke om innlegg som kun er for e-penisen, eller flere av de som er nevnt her over. Men spydigheter, morsomheter osv. Hvis alle slike ting skal tas bort blir det ikke rare greiene igjen.

Man må kunne ha moro på f.eks liverpool's bekostning. Man må kunne linke til morsomheter med unitedspillere osv osv.

Dessuten må det være rom for de som ikke kan skrive lange og brennende innlegg slik som f.eks du gjør Wisbatov. Tråden er for "oss fans", ikke for "oss fans som er dønn seriøse hele tiden og skriver minimum 7 linjers innlegg om klubben vi elsker".

Men ser for all del poenget ditt. Ikke for å forsvare rene spam innlegg, men for å hindre at det blir dradd for lang i andre retningen også. Diskusjon skal være litt gøy og. Ikke bare interressant.

Helt enig med deg, det finnes ikke retningslinjer eller regler som sier at innlegg skal være lange for at de skal tas seriøse. Hadde det vært sånn hele tiden ville folk sovnet og ikke giddet og lest gjennom lange innlegg dag ut og dag inn.

Nå er jeg kanskje en av de mest useriøse, og den han hinter mest til, så jeg skal slutte i første omgang med å leke "vglive." Heller har jeg ei lange innlegg, men har jeg en formening om noe så sitter jeg ikke i flere titalls minutter bare for å få lange innlegg.

Du må bare nevne nicket mitt hvis du (Wisbatov) har et problem med innlegga mine.

PS! Dette er faktisk det lengste innlegget mitt i United-tråd-sammenheng.

Endret av RePaC
Lenke til kommentar
Egen kamptråd synes ikke noe om. Synes det er gøy å sitte å se tilbake i United-tråden på gledesutbrudd osv. Dessuten ville det blitt litt rotete da jeg tror United-tråden ville dødd litt ut mtp. at vi ofte diskuterer kampene nettopp i United-tråden.

Og på hvilken måte skal det bli vanskeligere å finne tilbake til disse dyrebare gledesutbruddene hvis vi lager en kamptråd?For meg høres det jo myyyye enklere ut i så tilfelle.

Lenke til kommentar
Helt enig med deg, det finnes ikke retningslinjer eller regler som sier at innlegg skal være lange for at de skal tas seriøse. Hadde det vært sånn hele tiden ville folk sovnet og ikke giddet og lest gjennom lange innlegg dag ut og dag inn.

Nå er jeg kanskje en av de mest useriøse, og den han hinter mest til, så jeg skal slutte i første omgang med å leke "vglive." Heller har jeg ei lange innlegg, men har jeg en formening om noe så sitter jeg ikke i flere titalls minutter bare for å få lange innlegg.

Du må bare nevne nicket mitt hvis du (Wisbatov) har et problem med innlegga mine.

PS! Dette er faktisk det lengste innlegget mitt i United-tråd-sammenheng.

Tror ikke at Wisbatov mener at det bør være lange innlegg, det gjør jeg heller ikke. Som de fleste her savner er kvalitet i innlegg, de fleste innlegg per idag i disse trådene innholder ingen kvalitet. Kun troll.

Kvalitet foran kvantitet veit du :)

Lenke til kommentar

Det er ikke lov til å nevne navn i tråden RePaC, men hvis jeg skulle nevne navn så...

Uansett det er ikke det at det ikke skal være lov til å ha det moro i United - tråden, men det blir for mye "chatting". Jeg skjønner jo godt at ikke alle har lyst til å sitte å skrive lange innlegg hele tiden, og for all del jeg har lyst til at folk skal poste youtube videoer, quotes osv. men når det går over til å bli snakk om hva man skal gå å spise osv. Da begynner det å bli drøyt. Jeg liker å få vite hva andre spiser jeg, men forumet har en del som heter "Mat og Drikke" og der burde sånne innlegg gå. "Off - topic" og "Sosialt" er også andre deler av forumet. Det jeg i hovedsak ønsker er en tråd uten poster som ikke gir noe. Jeg har ikke noe imot at vi har det moro på Liverpools bekostning av og til, men når det blir sånn "De suger, hahah" "Enig" innlegg da blir jeg sur som bare. Det virker som mange brukere har forsvunnet nå pga. dette. Poster trenger ikke å være like lange som mine eller for å gi et eksempel på kanskje den brukeren som skriver mest seriøse innlegg (regner med at det går bra siden det er positivt) Archanios, men det går an å tenke gjennom hva andre får ut av det du poster. Særlig når det blir flere sider med denne "chattingen". Jeg stopper der for nå, og svarte på PM til deg Jotun, og har ikke noe imot dine innlegg.

Lenke til kommentar
Tror ikke at Wisbatov mener at det bør være lange innlegg, det gjør jeg heller ikke. Som de fleste her savner er kvalitet i innlegg, de fleste innlegg per idag i disse trådene innholder ingen kvalitet. Kun troll.

Kvalitet foran kvantitet veit du :)

Der traff du nok spikeren på hodet ja.

Mange innlegg er kun for post counten. Og grunnen til at man kan hevde dette er andre tråder og innlegg i united tråden der det jubles hemningsløst over "jess, eg har så og så mange innlegg totalt" og "jess, ligger på fjerdeplass med antall innlegg i united tråden"

For min del kunne hele postcounten blitt fjernet, da den ikke bidrar til noenting etter min mening.

Vil bare understreke at eg ikke har ment å være uenig med Wisbatov, mitt mål har kun vært at det ikke skal dras for langt til andre siden heller.

Ser at wisbatov kun vil "chatteinnlegg" til livs, og der er eg veldig enig. Kikket litt over de siste to sidene (har 100 innlegg pr. side) og da ser eg godt ka du meine wis.....

Lenke til kommentar

Dette er egentlig ein svært interessant diskusjon. Det ligger på mange måtar i supportersjela at ein skal kunne vere litt rølpete og ikkje alltid like seriøse når det gjeld laget eller andre lag, spelarar, trenarar og så vidare, men eg er enig i mykje av det du er inne på Wisbatov. Eg har vore litt inn og ut av United-tråden, har nok mine overtramp innimellom, men forsøker så godt eg kan å vere temmelig seriøs med det eg held på med. Under kamp så blir det jo ofte til at eg blir sittande å skrive litt kortare innlegg enn ellers, men samtidig så prøvar eg i det minste å skrive litt meir enn eit banneord + deilig, forferdelig (your choice) og diverse teikn. Det må gå an å diskutere kampane medan kampane pågår, men det hadde heilt klart vore meir interessant dersom eindel av innlegga bestod av meir intelligente ting enn "ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONEY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111" eller liknande, som det ofte blir 10-15 innlegg på rad av. Sånne innlegg viser jo forsåvidt glede, men når du får det same innlegget igjen og igjen frå mange forskjellige brukarar, så må ein omtrent sitte å hoppe frå side til side berre for å finne eit eller to innlegg det faktisk er verdt å lese.

Eg ser at det blir nevnt muligheitene for å opprette kamptrådar, liknande det ein har mellom anna på RC, men så er spørsmålet kor godt dette fungerer. For det første vil det jo etterkvart føre til veldig mange trådar, det vil naturlig verte mykje mindre liv i lagtråden og så vidare. Det kan hende det hadde vore eit godt tiltak, men det kan også vere med på å svekke tilhørigheita til lagtrådane.

Når det gjeld moderering av lagtrådane så syns eg egentlig at dei moderatorane som er der gjer ein god jobb, men eg lurer på om trådane hadde hatt godt av litt fleire moderatorar. Det blir veldig vanskelig å ha kontroll over alt som skjer når folk postar som verst, og eg trur nok det varierer voldsomt kor flinke vi som brukar United-tråden er til å bruke rapportering på rett måte. Eg veit om tilfelle der eg muligens har vore litt vel aktiv med rapportering, på ting som kanskje ikkje var så alvorleg likevel, medan eg andre gangar kanskje burde rapportert i staden for å la vere.

Spørsmålet eg stiller meg er eigentleg kva vi som meinar at kvaliteten på tråden bør opp kan gjere med det. Ser at det er eindel som ikkje lenger postar så mykje og det er veldig synd, samtidig som eg trur det i enda større grad er med på å svekke mengda kvalitativt gode innlegg som vert posta. Eg trur på mange måtar at dei som føler at kvaliteten blir for lav, sjølve må ta litt ansvar og gå framom som gode eksempel. Meinar du at mange brukar for mykje tid på spam, meiningslause innlegg og så vidare, så set deg ned og prøv å lag litt god diskusjon i staden. Prøv å få involvert dei som er aktive i anna enn matlaging og ungane til Rooney. Det er brukarane som i bunn og grunn må gjere tråden betre, så å berre droppe ut vil etter mi meining berre gjere ting verre.

Lenke til kommentar

Hvorfor vi moderatorer ikke har svart er rimelig enkelt - forumet er til for dere brukere, vi skal levere det dere vil ha, innenfor rimelighetens grenser.

Og hva dere vil ha, det kan ikke vi bestemme - det må dere diskutere dere fram til selv :).

En tråd inneholder det majoriteten av brukerne vil ha i den - om dere ønsker mindre gledesutbrudd, mindre "spam" og mer dyp diskusjon - så ikke svar de som kommer med slikt, la de være "i fred" - skriv det dere selv ønsker, og bidra mest mulig selg. Det er mitt råd ang saken.

Jeg tror ikke det vil komme noen føring med regler her - tror dere som brukere rett og slett må skape den tråden dere vil selv.

Synes det er fint at dere etterlyser flere aktive fotballmoderatorer :). Håper så mange av dere så mulig som føler dere klare for oppgaven har søkt her:

Lyst til å bli moderator?

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for dedikerte nøytrale (i det minste folk som klarer å være nøytrale uansett) moderatorer og egne kamptråder i en egen seksjon! Og strengere regler for vanlig chatting i lagtrådene. Jeg gidder nesten ikke lese United-tråden en gang lenger for det er så mye småprat, og gode diskusjoner forekommer bare en gang i blant. TIA-tråden er hvertfall litt bedre, selv om det ikke akkurat er fritt for svinn på skauen der heller. Kommer nok av at det er en del fler faste brukere i United-tråden, så den blir mye mer aktiv.

Mener også at når man ser bort fra småpratinga så har nivået på selve diskusjonene synket også jeg. Det ender som regel med at alle blir hissige (som regel går det vel i Liverpool vs. United) og det kommer personangrep. Sakligheten er vel ikke helt på topp her inne hele tida. Også temaene er vel heller ikke alltid så veldig interessante, hvem som er styggest og så videre. Men dette er vanskelig å sette noen regler for da.

For å se på den positive siden er dette forumet 100x bedre enn Dagbladet og VGD da.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Er det mange her inne som tenker på bli moderator?

Ikke for å være negativ, men jeg tror de fleste som er aktive i disse trådene er altfor unøytrale. Alastor pleier å være flink, men er jo grenser for hva han kan ta da. Håper virkelig styret ser etter noen som klarer å moderere uten sitt lags briller.

Lenke til kommentar
Er det mange her inne som tenker på bli moderator?

Vel, jeg kan svare bare for meg sjølv. Jeg kan tenke meg å bli moderator, men jeg er nok for umoden. Nøytralitets briller kan jeg vel lett å ha, men som sagt umoden ^^

Tror at de fleste her sliter enten med umodenhet eller nøytralitets briller

Lenke til kommentar

Trur faktisk det er fleire av dei som har svara i denne tråden som nok kunne klart seg som moderatorar, men eg trur også at mykje av modereringa i slike trådar må baserast på at ein klarer å moderere seg sjølv. Det er plutselig ikkje sånn lenger at ein berre kan sjå ei sak frå den sida ein alltid har gjort, men må prøve å halde seg meir objektiv og ikkje minst behalde fatninga når andre mistar den. Det fins nok moderatoremne blant medlemma som deltek i supporter-trådane, men det er ikkje sikkert det er så mange som ynskjer det ansvaret.

Eg trur også at Alastor er inne på eit svært viktig poeng, og noko eg var innom i min forrige tråd også, at det er vi brukarane som bestemmer innhaldet i ein tråd. Så eg vil oppfordre alle som vil ha eit høgare kvalitets og seriøsitetsnivå i United-tråden (evt andre trådar ein deltek i også) til å iallefall sette ein bra standard sjølve, slik at vi kanskje klarer å dra med oss nokre av dei andre på lasset. Dette er noko eg kan verte flinkare på, og heilt sikkert mange av dei andre her inne også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...