nefarian Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei, jeg har en pc, som jeg skriver på nå, den bruker jeg til å laste ned musikk, filmer osv. (lovlig selvfølgelig). Så har jeg en gammel PC, hvor jeg har stappet inn 3-4 harddisker på noen hundre GB hver. Hva er den enklese måten å kontrollere den andre pcen på? Det er ikke aktuelt å putte harddiskene inn i den pc'n jeg har nå. Den pcn hvor de 3-4 harddiskene er har p 3.4ghz og 1 gb ram eller noe. 03 modell. ønsker helst å ikke koble til skjerm på den gamle pcn for å kontrollere den, slik at jeg kan kontrollere den fra denne pcen uten å fysisk måtte være med den gamle pcn.. takk Lars Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 TightVNC bruker jeg selv til en slik jobb. Og deretter overføring via nettverkskabel. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hva gjør TightVNC da? Lurt på akkurat det samme som trådstarter selv Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 TightVNC lar deg fjernstyre en maskin... http://www.tightvnc.com/ Hos meg har jeg alt av medie filer på en egen maskin mens TV maskinen min streamer og sender til TV'n via 100 Mbit Ethernet. Denne fjernstyrer jeg fra hovedmaskinen min med hjelp av TightVNC. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Altså.. som remote-desktop ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Ja, men en del enklere å sette opp synes jeg da... Og det funker svært bra også. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg bruker UltraVNC mellom workstations og serveren. Det er ultralett å sette opp, og utmerket i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå