Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Hva skal jeg fylle ut på sykemeldinga?


untouch4ble

Anbefalte innlegg

Usikker på om dette er rett plass å spørre om det, hvis ikke så flytt tråden.

 

Jeg bare lurer på om jeg skal fylle ut noe på sykemeldingen? Har aldri vært syk før så det er en ny opplevelse for meg.

Det som er allerede skrevet er navn,skade,periodesyk osv. Men ikke telefonnummer,arbeidgivers navn, stillingsprosent? Skal jeg skrive noe der eller er det ikke nødvendig?

Og skal jeg rive av min del nå? Eller sende inn alt til sjefen?

 

Takker for svar ;)

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor fyller du ut din egen sykemelding...? Det er det vel legen som skal gjøre?

 

Egenmelding gjelder i 3 dager (dersom det ikke er en IA bedrift, hvor det er 8 dager).

 

Mulig jeg forklarte det litt dårlig, men den er fylt ut av legen, men noen deler mangler, som jeg skrev i første posten. Så det jeg lurte på om jeg skal bare levere den som den er? Og skal jeg riv av min egen del først? Eller får jeg den tilbake?

Lenke til kommentar
Usikker på om dette er rett plass å spørre om det, hvis ikke så flytt tråden.

 

Jeg bare lurer på om jeg skal fylle ut noe på sykemeldingen? Har aldri vært syk før så det er en ny opplevelse for meg.

Det som er allerede skrevet er navn,skade,periodesyk osv. Men ikke telefonnummer,arbeidgivers navn, stillingsprosent? Skal jeg skrive noe der eller er det ikke nødvendig?

Og skal jeg rive av min del nå? Eller sende inn alt til sjefen?

 

Takker for svar ;)

 

Legen skal vel faktisk ha fylt ut dette -- såvidt jeg husker skal ikke du fylle ut noe på sykemeldingen selv (annet enn blankettens del D, som er selve sykepengekravet). Lever den slik du får den fra legen, da gjør du intet galt.

 

Blanketten kommer i fire deler -- A, B, C, og D. Som regel så får du tre av dem. Bedriften skal ha del C og del D, altså 'sykemeldingen' og sykepengekravet. En av delene er til deg, der står det detaljer om legens diagnose og slikt. Dette er ting bedriften ikke har krav på å få vite, og som du derfor ikke trenger å levere.

Lenke til kommentar

Det han snakker om å fylle ut her, er det grønne skjemaet som følger med sykemeldingen.

Det er dette skjemaet arbeidsgiver må ha for at du skal få sykepenger.

 

Du skal rive av din egen del ja. Arbeidsgiver skal kun ha den grønne delen. Den rosa skal du beholde selv, da arbeidsgiver ikke har noe med hva din sykdomsgrunn er.

 

*edit: se bort fra dette innlegget da trådstarter har fått svar på sin post.

Endret av Gege
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...