Gjest Guest_anonym_* Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Har aldri hørt om noe andre som har snakket om det før, men opplever en svært dyp depressjon og en av de værste tingene er at jeg mesteparten av dagen kan føle en intens smertefølelse. Har vansker med å plassere den, men er som hele kroppen er utsatt for et press, som å være på svært dypt vann. Det føler med seg en svimmelehetsfølelse og både hjerte og pust føles tungt. Blir energiløs og får et behov for å legge meg ned. Selv den minste tanke kan føles svært slitsom og bare øke denne følelsen av smerte. Det blir alltid utløst av at jeg blir svært deprimert. Noen som vet hva dette er for noe, hva det kommer av osv. ? Muskler, nerver. ? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Kan være mye, men det hele kan komme av at det stikker så dypt p.g.a. at noe er fortrengt og dermed forvist til underbevisstheten og derav nesten umuliggjøre at det gir slipp m.m. man vedkjenner seg hva som egentlig er problemet. Rasjonalisering legger bare lokk på det, men etterhvert vil det gå over ettersom følelsene endrer seg med tiden, i mellomtiden så vedvarer nok dritten ettersom man søker en lett vei ut og bruker den lille energien man har uten å lykkes og dermed lades ut på nytt. Slike følelser manifester seg fysisk som f.eks spenninger og forverrer situasjonen, så hvilken vei skal en ta? Et forslag er å samle opp mye energi, bruke momentet som er i ren frustrasjon istedenfor å la det gjøre ugang og sats alt på noe. Mislykkes man så har man allikevel kommet litt på vei gjennom at man har rugget på bautaen som en ligger under og kanskje sett noe nytt som kan hjelpe en. Aleksander løste ikke opp knuten... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Har aldri hørt om noe andre som har snakket om det før, men opplever en svært dyp depressjon og en av de værste tingene er at jeg mesteparten av dagen kan føle en intens smertefølelse. Har vansker med å plassere den, men er som hele kroppen er utsatt for et press, som å være på svært dypt vann. Det føler med seg en svimmelehetsfølelse og både hjerte og pust føles tungt. Blir energiløs og får et behov for å legge meg ned. Selv den minste tanke kan føles svært slitsom og bare øke denne følelsen av smerte. Det blir alltid utløst av at jeg blir svært deprimert. Noen som vet hva dette er for noe, hva det kommer av osv. ? Muskler, nerver. ? Hei. Ved alvorlig depresjon, kan kroppen (hjernen) tolke enkelte signaler som smerter. Jeg anbefaler deg å ta dette opp med fastlegen din, med en henvisning til psykiater. Det finnes gode behandlinger mot dette. Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå