Pseudonymt Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei. Jeg håper jeg poster dette under riktig emne, da jeg ikke fant et annet sted hvor det passet. Jeg har lastet ned Windows live mail og har opprettet en e-post adresse tilknyttet dette. Under innstillinger ser jeg at man kan kryptere innhold og vedlegg i utgående e-post. Mitt første spørsmål er: Hva skjer når man velger å kryptere utgående e-post, og er det noen ulemper ved dette (f.eks. når mottaker skal lese e-posten osv.)? Et overordnet spørsmål er om det er nødvendig å kryptere, eller om dette er noe kun bedrifter o.l. har glede av tilknyttet sikkerhet. Hvis jeg ønsker å kryptere utgående e-post, skal jeg da velge advarsel for krypterte meldinger som har lavere innstilling enn 168 biter, eller velge et annet tall? Hva er denne funksjonen til? Er det noen som har erfaringer om dette? Lenke til kommentar
Pseudonymt Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Jeg ser at ingen har svart på denne tråden ennå. Er det noen som har erfaringer om temaet jeg har skrevet om? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Er du sikker på at det ikke gjelder kryptert transport (SSL) av epost, og ikke at selve innholdet blir kryptert? For SSL-transport av epost er veldig vanlig, og det aller fleste klienter støtter det. Dersom det gjelder kryptering av selve innholdet er PGP standarden, og de fleste store epostprogrammene for GNU/Linux støtter hvertfall det. Men jeg tviler litt på at det gjelder for MS-programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå