h-e-i Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Nabofruen på 70 har fått problemer med maskinen. Når den skal starte opp kommer den bare så vit innom et blått vindu føre den starter på nytt og da den starter igjen da går den over der det står sikkerhetsmodus, med nettverk ect Men vi får ikke startet den opp noen plasser. Noen som har noen tips på hva en kan gjøre? Kan bare litt om data så derfor trenger jeg litt hjelp. Det er en 4 år gammel Asus maskin med XP Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Nabofruen på 70 har fått problemer med maskinen.Når den skal starte opp kommer den bare så vit innom et blått vindu føre den starter på nytt og da den starter igjen da går den over der det står sikkerhetsmodus, med nettverk ect Men vi får ikke startet den opp noen plasser. Noen som har noen tips på hva en kan gjøre? Kan bare litt om data så derfor trenger jeg litt hjelp. Det er en 4 år gammel Asus maskin med XP uff, det kan være mye. piper det fra pc? står det noe i bluescreen vinduet? Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Laptop? Om det er stasjonær kan du prøve å å resette BIOS/CMOS ved å ta ut det runde batteriet på hovedkort og plassere CMOS-jumperen fram og tilbake mellom de 3 pinnene. Kjekt å vite om den faktisk ruller forbi XP-bootloaderen, når det skjedde, går viftene som de skal? Er det slik at det fungerer i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 #2 Regnet med det, men jeg kan ikke si at det piper fra maskinen når den blå skjermen vises. Ser bare det blå vinduet et halv sekund #3 Det er en stasjonær maskin. Skal prøve å gjøre det du beskriver her. Viftene virker som om de går som de skal CPU tempen er på 51 grader og system temp på 28 grader. Når alt starter på nytt så kommer det til en svart skjerm med en masse skrift som starter slik Vi beklager dette intrufne etc Her får jeg opp 5 alternativer Sikkerthet modus, Start win på vanlig måte etc men samme hva jeg gjør ender jeg opp der igjen. Lenke til kommentar
h-e-i Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Det hjalp ikke resette BIOS Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Du sier posten er løst, hvordan? Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Kanskje han gav opp? Lurt å skrive ned bluescreen koden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå