kaje Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Har en trådløs d-link jeg kobla opp nå som funka helt fint. Men når jeg laga passord på den kutta internetten, prøvde å slå av passorde igjen men funker ikke nå heller, hva skjer? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hæ? Forklar litt bedre. Men det høres for meg ut som du ikke har skrevet inn passordet til det trådløse nettet når du skal logge på. Lenke til kommentar
kaje Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Altså, jeg kobbla opp en trådløs router først uten passord, da fikk jeg kobla til å kom på nett å alt fungerte fint. Å da jeg laga passord (wep eller wpa, husker ikke hva de var jeg) så fikk jeg kobla til med det passorde jeg hadde laga, men nette fungerer ikke. Om du skjønner det bedre da? Lenke til kommentar
kaje Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Ikke tull da:P Hmmm, prøver igjen. 1.Jeg har kobla opp en trådløs router. 2.Jeg får kobla til den trådløse routeren, og jeg kommer på nett. 3.Jeg går "inn" i routeren for å lage passord så ikke naboene ska bruke nette. 4.Jeg kobbler meg til routeren med det passorde jeg akkurat har laga, MEN INTERNETTEN FUNKER IKKE LNEGRE. Nå går det faktisk ikke ann å forklare det bedre. Skjønner du det ikke så si hvor du detter av hen, for til og med bestemor som ikke har data kan skjønne det der. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hvis du lagde et wep eller wpapassord, har du passordbeskyttet internettet ditt og ikke selve routeren. Du må med andre ord benytte dette passordet hvis du skal koble deg opp mot det trådløse internettet. Lenke til kommentar
kaje Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Ja jeg gjør det, å jeg kommer inn, men da fungerer ikke det trådløse internette lengre. (etter jeg laga det passordet) Er jeg så dårlig til å forklare altså? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Du må enten legge inn samme passord på router og PC manuelt, eller du kan legge inn nytt navn (SSID) og kryptering i router, så vil PC spørre deg om kryptering. Bruk WPA og ikke WEP om du har muligheten til det. Endret 31. mars 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
kaje Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Det er jo det jeg har gjort, laga passord, å når jeg ska koble meg til routeren spørr den om passorde, jeg skriver det inn å pc`en blir kobla til routeren, men internette funker ikke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Har du et operativsystem som støtter WPA? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Da må du ha servicepack 2 eller 3 installert for at WPA skal funke. Lenke til kommentar
kaje Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 jeg har servicpack 3... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Da skal WPA fungere. Sjekk at du har lagt inn kliss lik kryptering i PC og i router. Krypteringen er case_sensitive. Har du fremdeles problemer så prøv å oppgradere firmware og driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå