mortyn Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei! Jeg har hatt playstation3 en stund nå og mange spill har jeg problemer med å spille online. Når jeg tar en forbindelsetest på ps3-en så står det at jeg har NAT-type 3, noe som kan gi problemer ved spill og chatt. Jeg bruker trådløst nettverk og har en speedtouch-router. Jeg ringte nextgentel og forklarte situasjonen og de sendte meg en mail som skulle forklare hvordan jeg skulle åpne porter til playstation-en. Dette skjønte jeg ingenting av, så lurer på om noen her kan hjelp meg! Åpne din nettleser. I adressefeltet skriver du http://10.0.0.1 og trykker Enter. Brukernavn er "Administrator", passord skal være blankt. Du vil da komme inn på din Thomson router. Her inne velger du Hjemmenettverk fra menyen på venstre side. Videre velger du hvilken nettverks enhet din NAT oppføring skal gå mot. Etter dette, velger du Tilordne et spill eller en applikasjon til en lokal nettenhet Du vil da få opp en ny side, med informasjon om eksisterende NAT oppføringer, samt mulighet til å legge inn nye. Her velger du først applikasjon i rullegardinsmenyen. I rullegardinsmenyen til høyre for denne velger du igjen nettverksenhet oppføringen skal gå mot. Du kan da trykke legg til, og se at oppføringen blir lagt inn i menyen. Åpne egendefinerte porter: Generelle porter brukt til Sony PlayStation 3: TCP: 80, 443, 5223. UDP: 5223, 3478, 3479, 3658. Åpne din nettleser. I adressefeltet skriver du http://10.0.0.1 og trykker Enter. Brukernavn er "Administrator", passord skal være blankt. Du vil da komme inn på din Thomson router. Her inne velger du Hjemmenettverk fra menyen på venstre side. Videre velger du hvilken nettverks enhet din NAT oppføring skal gå mot. Etter dette, velger du Tilordne et spill eller en applikasjon til en lokal nettenhet Du vil da få opp en ny side, med informasjon om eksisterende NAT oppføringer, samt mulighet til å legge inn nye. Her velger du opprett nytt spill eller applikasjon Lag et navn på oppføringen din, F.eks Ip telefon Hak av Manuell konfig av Portmapping, og trykk på Neste Her inne velger du Protokoll type, fra og til hvilken port oppføringen skal gå. Disse er alt som er nødvendig for å åpne en port i routeren. Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel Jeg legger med et bilde av hvordan det ser ut inne på routeren min, slik at dere skal få best mulig inntrykk av hvordan jeg har det! Har som sagt tilgang til internett, er bare at noen spill blir blokkert (little big planet, pes 09 etc). På forhånd takk, Mvh. Morten H. Lenke til kommentar
mortyn Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Ringte NextgenTel igjen, fortsatt ganske uklart for meg. . noen som kan komme med noen tips etc? Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 http://portforward.com/routers.htm - guider til spesifike routere! De er ikke rettet spesielt mot PS3-spill da, så du må finne ut hvilke porter d gjelder:) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Det enkleste er å aktivere automatisk portåpning UPNP i PS3 og router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå