Gå til innhold

Trøbbel med bilforsikring..

Anbefalte innlegg

Kan vell egentlig starte med å fortelle hvordan dette skjedde.

Den første bilforsikringen jeg hadde var hos Terra, der jeg betalte litt over 11K i året. Men for noen par måneder siden ringte IF bilforsikring meg og spurte om jeg ville bytte til deres firma. Han fortalte meg at jeg ville få det billigere (9,5K i året) og at jeg ville få noe ungdomsbonus greie. Jeg sa jeg ville tenke på det. Da sa han jeg snakket med i telefonen at han kunne sende meg noen papirer i posten hvor jeg kan lese mere om IF, og dere forsikrings firma. Jeg sa at det var greit, og han ba meg skrive tilbake "Ja" på en tekstmelding jeg fikk av han, etter han la på.

Uten å høre noe fra de på en god stund ringte Gjensidige bilforsikring meg, fordi jeg hadde vært på siden deres og testet ut hvor mye det hadde kostet for meg å bytte til deres. Da sa hun damen at jeg kunne betale bare 7500kr i året, så det takket jeg JA for med en gang. :p

Men da, etter et par uker senere ringte hun dama ifra Gjensidige igjen og spurte meg om jeg hadde byttet til IF, for det påsto IF! De sa jeg hadde byttet til deres forsikringsfirma. Men det har jeg overhode ikke gjort! Da sa hun at hun skulle ordne dette og at jeg ikke trengte å bry meg om det, så det gjorde jeg.

Men idag fikk jeg for faen med en regning på 9500kr ifra IF, som har en betalingsfrist innen 07.04.2009!.. Hva faen? Jeg har jo bilforsikringen min hos Gjensidige nå.

Skal jeg bare drite i å betale? Eller vil det komme inkasso og diverse da?

Skal ringe til disse forsikringsfirmaene i morra og høre da. Men ville bare høre om noen har vært borti det samma.

IF må være det størse møkk selskape! De hadde OG meldt meg inn i en Jakt og fiskeklubb der jeg fikk en regning i posten! Snakker om frekkheter! (Betalte den ikke da)

Ble litt lang tekst nå, men takker for de som gidder å lese igjennom og svarer! :)

PS. Vet ikke om jeg postet rett nå. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med If, de burde ordne opp rimelig kjapt. Sikkert en overivrig og provisjonsbetalt selger. Om de prøver å bruke SMSen du sendte som «bevis» på at du har tegnet forsikring er det mildt sagt tynt. Har i utgangspunktet bare gode erfaringer med If, men dette høres rimelig tvilsomt ut.

Ikke la regningene ligge uten å kontakte de som har sendt de, det skaper bare problemer (men for all del, ikke betal regninger for tjenester du ikke har bestilt).

Lenke til kommentar

Husk at du også skal ha 14 dagers angrerett på dette siden det var fjernsalg (telefon).

Det skal ha fulgt med et angrerettskjema med fakturaen (eller andre forsikringspapirer du har mottatt).

Så uansett hva If kan ha som "bevis" for at du har inngått en avtale med de, er det bare å angre. Ring de og si det muntlig, og fyll ut skjemaet og send det for sikkerhets skyld.

Jeg flyttet akkurat en forsikring til Gjensidige, og de sendte i alle fall med et angrerettsskjema med fakturaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...