vif123 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei, går i 8. klasse og har hatt 2 engelsk stiler siden jeg startet. Gjør det helt greit, men har fått tilbakemelding på dette: bøye verb i riktig person og tid, bruke riktige preposisjoner Dette feiler jeg på: it/there was/were bøyer ikke verb i riktig tid vet ikke når jeg skal bruke -lly på slutten av et adverb (f. eks ironically) bruker ikke riktige preposisjoner (in, on, at, of) vet ikke når jeg skal bruke -ing form på verbet hjelpeverbet do Typiske feil jeg gjør: Feil - Riktig a man who walks - a man who was walking my clock which ringing - my clock that was ringing it was many good .... - there were many good hiding places Lurer på om noen har tips om hvordan jeg kan øve på å klare det neste gang? Noen regler? Brae sider med engelsk grammatikk som passer for mine feil? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 det beste tipset er faktisk å lese et par engelske bøker og se på engelske programmer og filmer med engelsk tekst Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 ole_marius er inne på noe veldig viktig der. Det å høre og se er kanskje den aller beste måten å lære språk på Her er en øvingsoppgave for preposisjoner: http://www.better-english.com/grammar/prepositions.htm Preposisjoner er faktisk det folk sliter mest med. Det gjelder faktisk de som har engelsk som morsmål også Lenke til kommentar
vif123 Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Takker for alle svar. Bra hvis dere gir meg fine regelsider, så jeg kan lage et regelark med det jeg sliter mest på. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 http://www.grammarbook.com/english_rules.asp Den er fin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå