Gå til innhold

[Haster] Bytte ut strandard ruter fra Telenor mot Buffalo ruter - funker ikke

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har abonoment fra Telenor, og med abonomentet ble det sendt en ruter, ZyXEL MUTLIMODEM P2602HWT. Ruteren datt i gulvet, og nå virker ikke portene. Jeg har en annen ruter fra før av, BUFFALO AirStation TURBO G, som jeg vil bruke istede, nå som ikke portene til "Telenor-ruteren" funker lengre. Problemet er at jeg ikke får tilgang til internet med Buffalo-ruteren. Hva kan problemet skyldes?

Takk på forhånd.

Med venlig hilsen,

Tony.

Endret av Seglsten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Routeren fra Telenor fra pre oppsatt fra dem til å bruke PPPEO protokollen for å kommunisere med telenor. Den du har satt opp nå er nok bare satt til default. Prøv google frem en bruker manual på den routeren fra telenor og logg på den (med en IP adresse) og noter deg oppsette på den. Og så se om du kan replikere oppsette inn på den du hadde liggende. Alle routere kan "logges på" med en sepsifik IP adresse.

Som feks dette: http://telenor.no/privat/kundeservice/iqRe...0-000000000000}

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Ring Telenor Kundeservice. Som regel leaser man bare slike routere. Går de i stykker så er det ofte man bare får tilsendt en ny. Men de kan også kanskje hjelpe deg via tlf å sette opp den du har.

Det hjelper også å forklare hva du ikke fikk til nå.

AKIRA

Lenke til kommentar
Ring Telenor Kundeservice. Som regel leaser man bare slike routere. Går de i stykker så er det ofte man bare får tilsendt en ny. Men de kan også kanskje hjelpe deg via tlf å sette opp den du har.

Det hjelper også å forklare hva du ikke fikk til nå.

AKIRA

Skrev inn brukernavn/passord/server (Telenor), men det står bare "connection phase -> holdoff"

Det er ikke modem i buffalorouteren.

Kan jeg bruke Telenor-routeren som modem for Buffalo-routeren?

Endret av Seglsten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...