Seglsten Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Hei, jeg har abonoment fra Telenor, og med abonomentet ble det sendt en ruter, ZyXEL MUTLIMODEM P2602HWT. Ruteren datt i gulvet, og nå virker ikke portene. Jeg har en annen ruter fra før av, BUFFALO AirStation TURBO G, som jeg vil bruke istede, nå som ikke portene til "Telenor-ruteren" funker lengre. Problemet er at jeg ikke får tilgang til internet med Buffalo-ruteren. Hva kan problemet skyldes? Takk på forhånd. Med venlig hilsen, Tony. Endret 31. mars 2009 av Seglsten Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Routeren fra Telenor fra pre oppsatt fra dem til å bruke PPPEO protokollen for å kommunisere med telenor. Den du har satt opp nå er nok bare satt til default. Prøv google frem en bruker manual på den routeren fra telenor og logg på den (med en IP adresse) og noter deg oppsette på den. Og så se om du kan replikere oppsette inn på den du hadde liggende. Alle routere kan "logges på" med en sepsifik IP adresse. Som feks dette: http://telenor.no/privat/kundeservice/iqRe...0-000000000000} AKIRA Endret 31. mars 2009 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Seglsten Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Takk for kjapt svar, jeg skal prøve dette, og gi lyd fra meg om hvordan det går. Med venlig hilsen, Tony. Lenke til kommentar
Seglsten Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Fikk desverre ikke så godt til. Noen som har en litt mer utfyldig guide? mvh, Tony. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Ring Telenor Kundeservice. Som regel leaser man bare slike routere. Går de i stykker så er det ofte man bare får tilsendt en ny. Men de kan også kanskje hjelpe deg via tlf å sette opp den du har. Det hjelper også å forklare hva du ikke fikk til nå. AKIRA Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Det er ikke modem i buffalorouteren. Lenke til kommentar
Seglsten Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Ring Telenor Kundeservice. Som regel leaser man bare slike routere. Går de i stykker så er det ofte man bare får tilsendt en ny. Men de kan også kanskje hjelpe deg via tlf å sette opp den du har. Det hjelper også å forklare hva du ikke fikk til nå. AKIRA Skrev inn brukernavn/passord/server (Telenor), men det står bare "connection phase -> holdoff" Det er ikke modem i buffalorouteren. Kan jeg bruke Telenor-routeren som modem for Buffalo-routeren? Endret 31. mars 2009 av Seglsten Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Du kan bruke den som modem hvis du får kontakt med LAN. Se på online.no for veiledninger til bridge. Lenke til kommentar
Seglsten Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Du kan bruke den som modem hvis du får kontakt med LAN.Se på online.no for veiledninger til bridge. Takk. Skal prøve det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå