NewBreed Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Deltager: NewBreed Utfordring: Nattfoto Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Canon Eos 400d og Eos 3000, stativ og det jeg har av linser. Lenke til kommentar
NewBreed Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Første ukes opplastning i boks! Til informasjon er dette første gang jeg poster bilder her på forumet, er det noe jeg burde gjøre anderledes med selve innleggende så si i fra Først av alt så bor jeg for øyblikket i Brisbane i Australia, derfor kan det komme ett og annet bilde fra nattestid selv om mørket ikke har senket seg over Nordes landegrenser ennå. Jeg har for øyeblikket også et fotofag på skolen der jeg skal levere en portfølje i slutten av semesteret og jeg tenkte at hvis bildene blir av god nok art så kan jo nattfoto være temaet i den også. Og hvis alt skjærer seg så har jeg fremdeles nok til på meg til å finne på noe annet Det første bildet er tatt gjennom et nettinggjerde rett ved der jeg bor. Jeg prøvde meg på noen landskapsbilder, men til syvende og sist var jeg mest fornøyd med dette mer difuse bildet. Det andre bildet er tatt på skolen, opprinelig i sort-hvitt. Om det er kameraet eller softwaren på macen vet jeg ikke, men alle raw-filene mine lever sitt eget liv når jeg legger de inn. Men dette bildet så ganske bra ut med alle de forskjellige fargene, så jeg velger å legge det ut slik som det dukket opp på maskinen. Det siste bildet er av gaten der jeg bor. Jeg hadde dårlig tid, og null stativ med meg så jeg satt rett og slett kameraet på bakken og knipset med stor lukkeråpning. Ble allikevel fornøyd når alt kom til stykket. Om noen kan komme med litt kritikk på bildene hadde det også vært flott, da lærer jeg sikkert noe også Lenke til kommentar
NewBreed Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 To nye bilder, 7 og 8 April. 7 April var litt dau, jeg endte opp med dette bildet av strømpluggen på verandaen. 8 April var litt bedre. Jeg hadde mer å velge mellom, endte tilslutt opp med dette selvportrettet Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Bildet av gjerdet.. mtp at det er påske og sånt. Mellom himmelen og meg.. nei, kan ikke forklare det allikevel. Men jeg syns det er litt stilig i sin enkle form. Ellers syns jeg du fanger nattens stemning bra. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Syntes det var noe kjent med stikkkontakten Skulle til å spørre om du var i Australia for tiden, men så leste jeg at du er i Brisbane for tiden. Har sansen for bildet av gaten din. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Likte gaten og selvportrettet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå