oledolebole Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Tenkte jeg skulle bestille 5 esker snus i fra Sverige. Må man sende inn kopi av pass, fødselsattest etc til tollvesnet for å vise at man er gammel nok? Evnt, kan det tilkomme gebyrer e.l? Takk for alle svar Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Det er mye styr når man bestiller snus fra Sverige, ja. Man må bevise at man har lov til å kjøpe det. Husker ikke i farten hva tollgrensen er på. Endret 31. mars 2009 av Mimir Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Tenkte jeg skulle bestille 5 esker snus i fra Sverige. Må man sende inn kopi av pass, fødselsattest etc til tollvesnet for å vise at man er gammel nok? Aner ikke. Evnt, kan det tilkomme gebyrer e.l? Ja, så absolutt. Særavgiften for innførsel av snus er i 2009 77 øre per gram. Det er vel 24g i en snuseske, så det burde bli ca. 18,50 i avgift pr. eske. I tillegg skal du betale 25% moms på både avgiften og det du betalte for snusen. Til slutt skal posten ha 103,- i gebyr for tollbehandling av pakken. http://www.toll.no/templates_TAD/CircularL...;parentid=66264 Jeg er usikker på om det er noen maksgrense på hvor mye du kan bestille av gangen. Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hmm. Sjekka litt nærmere, og jeg tror du skal glemme prosjektet. http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;epslanguage=NO "Alkohol og tobakk kan ikke importeres uten spesiell tillatelse." Denne spesielle tillatelsen gis ikke til privatpersoner som vil kjøpe varer på postordre. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 En kamerat av meg bestilte et tårn snus fra Sverige for en tid tilbake. Med toll og avgifter ble det til slutt like dyrt som å kjøpe det i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå