Ferdizz Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei, jeg går i 10. klasse og skal ha prøve-muntlig ( ikke ekte muntlig, men karakteren teller) om kolonier og avkolonisering. Jeg har valgt en problemstilling der jeg skal skrive litt om hva imperialismen har ført til i sør-afrika, og jeg skal sammenligne to land i Afrika der et land har det bra nå, mens ett land sliter pga imperialismen. Problemet er at jeg ikke finner et land som "har det bra" i Afrika eller lettere sagt Afrikas "beste land"... Hvis noen har en nettside med litt fakta til hjelp så hadde jeg vært veldig takknemlig Og som sagt så sliter jeg mest med å finne det landet i Afrika som nå har det helt fint etter imperialismen ,koloniseringen, avkoloniseringen osv... Trenger helst svar så fort som mulig, ettersom jeg skal ha framføring i morgen 1 april og ligger veldig dårlig an(HJELP ) Lenke til kommentar
ELR Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Nå vet jeg ikke om de har vært kolonier, men Tanzania har det jo bra i dag, Tunisia også. Kan jo sjekke disse to. Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Nå vet jeg ikke om de har vært kolonier, men Tanzania har det jo bra i dag, Tunisia også. Kan jo sjekke disse to. Takk skal sjekke :!: Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Men er det noen som har flere fakta til prosjektet/fremføringen? Jeg sliter litt med oppbyggingen av hvordan jeg skal fremføre det hele... Endret 31. mars 2009 av ---Help--- Lenke til kommentar
orl Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Staten Sør-Afrika har jo vært kolonisert av både britene og nederlenderne. Få stater i Afrika har jo samme levestandard og BNP per innbygger som der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå